Förberedande uppd. pajar att strömma MP3

Discussion in 'Hero' started by JDS, Jun 17, 2010.

1. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har fått två rapporter om att efter de har uppdaterat sin HERO med den förberedande uppdateringen så kan de inte längre lyssna på podcast sändningar ifrån "SR Player". I loggarna så ser man att den inbyggda mediaspelaren helt plötsligt tycker att data är korrupt.

Min kollega (själv har jag inte Hero längre) testade att tar en mp3 länk direkt ifrån Sveriges Radio och öppnar i sin browser men detta gick inte heller utan gav meddelandet "Mediafil stödjs ej".

Har någon mer fått detta problem?

2. anderssoncarina

anderssoncarina Kid Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Jag har inte haft SR Player installerad tidigare så jag tänkte jag skulle testa och rapportera om det var problem. Laddade ner den från Market men antingen fick Market eller telefonen krupp för den fortsatte att ladda ner appen flera gånger, till slut lyckades jag avbryta en av alla nedladdningarna och tydligen blev appen inte installerad då. Känner mig inte så sugen på att testa ladda ner den igen, så jag hoppas någon annan kan testa så du får svar på din fråga...

3. barbabenny

barbabenny Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

För mig funkar det, hade appen installerad sen innan.

4. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Det fungerar på min

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

5. Gustav_H78

Gustav_H78 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Livesändningarna funkar efter update, men podlyssning verkar inte funka. Står bara och buffrar utan resultat. Detta på en helt org Hero med förberedande update installerad.

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Pod fungerar och du har installerat den förberedande uppdateringen? Det gäller inte Live eller nedladdade avsnitt alltså.

@barbabenny. Samma frågor till dig.

7. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

...och det fungerade innan du installerade den förberedande uppdateringen?

8. fcaesar

fcaesar Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Problem med market efter förberedande uppdatering

Jag har fått samma problem med att nedladdning/installation av en applikation från Market körs om och om igen (3-4 ggr), i mitt fall med applikationen AllaKartor. Detta verkar vara ett problem med den förberedande uppdateringen av Heron!

9. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Man får ju verkligen hoppas de gjort ett bättre jobbe med den "riktiga" 2.1:an och att den kommer väldigt snart ifall en sådan är lite "förberedande uppdatering" har sådana här buggar! :mad:

10. barbabenny

barbabenny Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Livesändning fungerar för mig. Inte podsändningar.

Edit: får upp ett felmeddelande som jag inte kommer ihåg vad det stod, nånting om logfil.

Last edited: Jun 17, 2010
  11. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja då verkar det vara bekräftat ifrån en hel del håll :-(. Tyvärr så verkar inte detta vara ett "SR Player" problem eftersom man även får "Mediafil stödjs ej" ifall man klickar på en MP3 fil (i alla fall de länkar som finns på Sveriges Radio) ifrån browsern så det är nog inget jag kan lösa. Jag testade även att ladda ner en MP3 ifrån sveriges radio och lägga den på en egen server och gå dit via browsern men fick även då "Mediafil stödjs ej". Det verkar dock inte gälla alla MP3 filer utan vissa av mina egna MP3 filer gick att starta i browsern.

Jag vet att buggen som kom i 1.6 (och är löst först i 2.2) som gör att man inte kan spola i en podcast hade att göra med att medispelaren inte kunde hantera MP3 filer som saknade XING eller VBRI headrar (Issue 4124). HTC har kanske "hanterat" denna buggen genom att helt enkelt inte tillåta MP3 filer som saknar dessa headrar??

Jag tycker att man bör kontakta HTC och göra dem uppmärksamma på att det inte längre går att lyssna på (vissa) strömmande MP3 filer vare sig ifrån browsern eller ifrån program som använder Androids inbyggda mediaspelare. Ifall tillräckligt många kontaktar dem så kanske de kollar lite noggrannare på problemet och så kanske man försäkrar sig lite mot att denna buggen finns med i deras 2.1 släpp.

HTC support nås på 08-50556438

12. mauswe

mauswe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har problem med Google Listen som äär ett program för att ladda ner och STREAMA podcasts... Har tidigare kunnat klicka på ett avsnitt och börjat lyssna direkt, men nu blir det Error Playing Episode... Måste altså vänta på att hela filen laddas ner. Vilket tyder precis på det trådskaparen beskriver: "Förberedande uppd. pajar att strömma MP3"... Kräk!!

13. JDS

JDS Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ring eller skicka ett mail till HTC så att denna bugg verkligen inte kommer med i deras 2.1 till Hero! Snabbheten de har på att släppa fixar gör att den nog skulle leva kvar länge.

Den borde inte vara med i deras 2.1 eftersom det funkar bra på deras HTC Desire med 2.1 men jag skulle inte heller vara förvånad om den var det....