Fördelar med Gen2? Uppdatera eller ej?

Diskussion i 'Blade' startad av Skarek, 7 apr 2011.

?

Stanna på Gen1 eller byta till Gen2?

1. Nöj dig med Gen1

2 röst(er)
    14,3%
  2. Uppdatera till Gen2

8 röst(er)
    57,1%
  3. Vet ej/vänta till framtiden.

4 röst(er)
    28,6%
  1. Skarek

Skarek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min fråga är. Är det värt att uppdatera till Gen2? Vad är de egentliga fördelarna? Ni som har mer koll på det. Är det värt det eller försvårar man bara livet för sig?

MoDaCo: Gen1 to Gen2 TPT upgrade, No Windows needed, faster, easier, safer, doesn't lose TPT mode

Fortsatt information i detta inlägg är gammal och gäller troligen ej längre.

Som en del vet då finns det Gen1 & Gen2. På MoDaCo finns en tråd om hur man uppdaterar en Gen1 till en Gen2.
    De listar följande för/nackdelar:
    Disadvantages of doing this:
    * cant use any gen1 rom
    [8]cant use cm7 at present
    * cant use tpt method
    * cant use fastboot unless by ADB.
    * cant downgrade to gen1

Advantages of doing this:
    * better network reception
    * HSUPA enabled, screenshot to follow
    * 850mhz enabled for GSM and 3G

Last edited: 19 maj 2011
    Tullen gillar detta.
  2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Ska inte påstå att jag är överdrivet påläst på detta, men jag skulle då inte välja att uppdatera min gen1 av det jag hört än så länge, känns som att man begränsar sig i dagsläget. Har inte märkt av några problem med täckningen på min OSF.

Har ju rootat och kör custom rom, om sådant inte var ett alternativ för en utan man skulle hålla sig till stock 2.1 eller officiella uppdateringar (2.2) är det ju en helt annan sak.

Last edited: 7 apr 2011
  3. Skarek

Skarek Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bumpar min tråd lite. Någon som har något att säga. Vilket sätt ska man använda för att uppgradera till Gen2. Är det värt det? Vad vinner man i realiteten.

4. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Skulle definitivt använda mig av wbaw's tpt då man enkelt kan gå tillbaks till gen1 om man skulle vilja, att detta ej var möjligt tidigare gjorde att jag avstod att uppgradera till gen2.

Kör dock fortfarande gen1 och som jag ser det är anledningen för mig att uppdatera till gen2 endast cm7 när jag känner att det är dags att köra in den, då jag i dagsläget ser SS5 som mitt alternativ för custom froyo-rom. Eftersom jag inte provat gen2 kan jag inte svara på hur den påverkar funktionaliteten av själva hårdvaran men det verkar vara lite sisådär med det.

5. PersaN

PersaN Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Misstänker att de TPT-filerna är baserade på wbaw's script, om så är fallet så borde det gå hur bra som helst.

7. diezel

diezel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Måste man inte uppgradera till GEN2 för att kunna köra senaste CM7? Eller är det jag som fattat helt fel?