Fördelarna med surfplatta om man har en smartphone?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av _Samuel_, 24 aug 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. _Samuel_

_Samuel_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hallåj där. Om man har en mobil med ganska stor skärm, vilka fördelar ser ni då med att också ha en surfplatta? Jag sitter en hel del bakom mobilen, bärbara datorn och stationära datorn. Så då undrar jag också om en surfplatta kan "utöka" vad jag kan göra. När jag är rastlös tar jag upp min mobil, spelar några spel, lyssnar på musik, kollar in sociala medier och ser på film. Om man tar bort fördelen med större skärm på surfplattan, finns det då någon anledning till att köpa en surfplatta?

Teknikintresserad som jag är så skulle jag gärna vilja haft en, men med tanke på priserna så känns det ganska dumt att köpa en omotiverat, än hur mycket jag vill.

2. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Funderade i samma banor som dig, men slog ändå till på en Nexus 7 i december förra året. Mycket nöjd med det köpet! Jag läser mest e-böcker och ser på film på plattan och det är härligt att ha en lite större skärm än på mobilen och dessutom spara batteri på mobilen, eftersom jag använder platan till det mesta när jag har den med mig.

_Samuel_ gillar detta.
  3. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 289

MINA ENHETER

Personligen använder min N7 väldigt lite, barnen använder den däremot ganska mycket för spel. Trodde faktiskt att jag skulle använda den mer men det är såååå mycket enklare att bara ta fram mobilen. Den har man oftast på sig jämt och man har oftast bra kolla på batteriet. Plattans batteri är nästan alltid tomt när man ska använda den. Visst finns det användningsområden för en platta men jag tycker nog att dom är för få för att motivera ett köp.

Skickat från Tapatalk 2

_Samuel_ gillar detta.
  4. _Samuel_

_Samuel_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ah, att jag inte kunnat tänka på den anledningen tidigare. Är ju en av de största fördelarna, åtminstone om man är på ett ställe där möjligheten till att ladda är begränsad. :)

Hehe, har inga barn så kanske är dumt å köpa en då? ;)
    Jag har tänkt i dessa tankar också, jag vet att jag vill ha en, men hur mycket kommer jag egentligen använda den när jag ändå har en mobil. Därför känns det viktigt att surfplattan har några stora fördelar jämfört med mobilen.

Vi får se, just nu lutar det åt att det inte blir något köp, men vem vet, i framtiden kanske... :P

5. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Om man tar bort den större skärmen så är det inte så mycket kvar som är bättre förutom att man kan spara mycket batteri på telefonen.
    Multi user - Enkelt kunna switcha mellan flera användare är bra om man behöver det.

Om man däremot tar med skärmstorleken så kommer fördelarna:
    -Läsa och hantera dokument, böcker, tidningar och surfa utan att zooma och panorera runt hela tiden.
    -Appar som är anpassade för tablets blir riktigt bra och smidigare att använda.
    -Koppla tangentbord till den så blir det lite som en enkel dator (t.ex. Asus Transformer).

_Samuel_ gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.