Fördelen med Music Manager?

Diskussion i 'Google Play' startad av lassekongo, 5 maj 2014.

1. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag försöker ha så få program installerade på datorn som möjligt för att få så mycket ordning på datorn som möjligt. Jag har dock fått känslan av att Google verkligen vill att man installerar Music Manger. Om man ska ladda upp musik från datorn till Play Music ska man helst använda Music Manager eller ett tillägg i Chrome, något som egentligen borde funka alldeles utmärkt dirket i webbläsaren med tanke på att det gör det på t.ex. Drive. Om man sedan vill ladda ned en låt som man själv laddat upp får man göra det max 2 gånger per låt, men den begränsningen finns inte om man använder Music Manager.

Varför vill Google så gärna att man använder Music Manager och vad skulle ni säga är fördelarna med Music Manager i jämförelse med att inte använda Music Manager?

2. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Vet inte riktigt om det är så mycket bättre som det är nu. Är ju något mellanläge jämfört med iTunes t ex.

En fördel med det är väl att man kan logga in var man än är och lyssna på sitt bibliotek i webbläsaren. Det har ju inte så mycket med music manager att göra iofs.

Men jag både gillar och ogillar det. Det är ju inte helt smidigt när man ska bara ladda upp en låt t ex osv. Är liksom hela mappar eller bibliotek.

Men du listar ju det med begränsningen, sen att man inte kan ladda upp musik utan den...väl? Jag har ju laddat upp hela mitt bibliotek och kör Play Music på telefonen som ett eget Spotify.

Men... du har rätt i ifrågasättandet. Det känns rörigt nu. Antingen så gör dom en ren version via webbläsaren eller en ren version a la iTunes eller liknande som ett eget program.

3. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    De får gärna ha en klient som man kan ha installerad på datorn, ungefär som Spotify. Men jag gillar att man kan lyssna direkt i webbläsaren. Då behöver man inte installera något om man vill lyssna på en annan datorn än den man normalt använder.

Jag provade nyss att installera Music Manager på Ubuntu och jag blev väl inte helt nöjd. Jag orkade i och för sig inte gå igenom hela inställningsprocessen så det är möjligt att programmet kanske har fler funktioner, men det verkade som att man bara kunde ställa in att man ville ladda ned hela sitt bibliotek från Play eller ladda upp en mapp. Finns det inga fler funktioner? Om det inte finns fler funktioner så känner jag bara ännu mer att jag skulle klara mig bra med bara webbläsaren.

Så precis som du säger: Det är inte smidigt om man bara vill ladda upp en låt. Det borde gå att göra direkt i webbläsaren, precis som man kan i Drive.

4. Marooned

Marooned Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Är väldigt tunt med funktioner. Så här ser Music Manager ut för OS X.

Det är det...det är synd för det har potential att vara riktigt bra, grundidén för det är ju trevlig som bara den.

Jag hoppades på att dom skulle göra en rejäl uppdatering av det som rör Google Music nu när det släppts i fler länder på senaste och så men icke...

5. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Hm, okej :( Med tanke på att de verkar vilja att vi ska installera deras program så kan man ju tycka att det borde dyka upp några roligare funktioner i framtiden. Vi får vänta och se men just nu känns det ganska ovärt...