Föredra 3g nät över 2g?

Diskussion i 'Hero' startad av noShame, 28 jan 2010.

1. noShame

noShame Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har Tele2 abonnemang med datapaket och vill således utnyttja 3g(s) nätet när jag surfar. Men det har dålig täckning på vissa ställen och då går telefonen över till 2g och således blir surfen tokslö över gprs.

Jag har ej bockat för (använd endast 2g) men den verkar alltid välja Tele2 framför Sweden3g om jag inte manuellt väljer det nätet. Men då är problemet att mobilsurfen ibland tappar kontakt och går inte igång om jag stänger av/sätter på den. Utan först när ja går in i inställningarna och väljer nät, alternativt startar om tele så kommer den igång igen - högst irriterande.

Hur väljer den nät om det är på automatiskt? Efter signalstyrka antar jag men det borde va prio på 3g/hastighet imo.

Hur gör ni, har ni problem med tele2 / hero och 3g nät osv?

Modaco 3.1 rom med senaste 09.26 radion.

mvh

2. Benji

Benji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade krångel att få kontakt med massa prylar på nätet när jag körde 3G ( till min stora förskräckelse ) och jag har också Tele2. Jag har inte luskat så mycket mer i det. Jag blev sur och ställde in det på 2G och så har det fått bli tills jag orkar gräva ner mig i problemet.

3. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Låter som en bugg någonstans. Fungerar fint med magic och tele2 iaf. Buggig radio/ROM ?

4. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Det finns ett antal andra trådar på forumet om folks problem med Tele2, inte nödvändigtvis i denna forumdel dock. Kanske finns några vettiga förslag där. :)

5. noShame

noShame Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ber om ursäkt, liknande fråga har varit uppe tidigare - så lyckligtvis är det nog inte fel på min rom eller radio (orkar inte hålla på o felsöka) utan det verkar vara ett mer eller mindre känt tele2-android problem :\

verkar gå att slå på och av flygplansmode för att testa igen