Förhandsgranskning av medelanden på låsskärmen?

Diskussion i 'Google Pixel 8 / Pixel 8 Pro' startad av sparriskrigaren, 25 okt 2023.

1. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Hur är det tänkt att notifikationer och eventuella förhandsgranskningar av olika meddelanden ska visas på låsskärmen på Pixel 8 Pro när man väcker skärmen, utan att låsa upp? Min förra telefon var en Sony Xperia Pro-I som kör Android 13, och jag har ingen aning om vad av detta som är standard för Sony, Pixel eller Android 13/14.

På Sonyn ser det ut som så att om skärmen är låst och jag trycker på power-knappen så vaknar skärmen, och jag kan direkt på låsskärmen se en mängd notifikationer med en förhandsgranskning på alla meddelanden som har kommit. Instagram, Messenger, Gmail, etc.. och de går att svepa åt sidan, precis som när man drar ner rullgardinen.

På min nya Pixel 8 Pro däremot så får jag ingen som helst förhandsgranskning av meddelanden när jag väcker skärmen, utan jag ser bara små ikoner som visar att det har hänt något i Instagram, t ex. Om jag vill se en förhandsgranskning måste jag dra ner rullgardinen.

Är det så det är tänkt att vara? Går det att ändra? Jag har kollat runt bland inställningarna för lock screen samt notifications men hittar inget som ändrar det här.

2. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 046

MINA ENHETER

Det finns en inställning för att "visa" eller "dölja" känsligt innehåll på låsskärmen. Jag har den inställd på att dölja, för att jag inte vill att t.ex. innehållet i sms ska synas för vem som helst som tänder skärmen.

Har du testat den inställningen? jag är inte helt säker på om det kan vara vad du söker, hmm.

stelex och jnsson gillar detta.
  3. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Jepp, den är inställd på att visa känsligt innehåll. Även "Show conversations, default, and silent" är ibockat.

4. Automan740

Automan740 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    291
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Under "ansiktslås" i settings, finns en inställning som heter "hoppa över låsskärm" Är den aktiverad så öppnas den senast använda skärmen och aviseringar visas inte på låsskärmen om du inte sveper nen för att öppna. Prova att avaktivera den funktionen och berätta hur det gått sen :-)

zetta gillar detta.