Förhindra radion att starta via hörlurar

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av joma74, 29 nov 2011.

1. joma74

joma74 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Har ett irriterande problem med headset/hörlurarna.
    Har tidigare använt ett BT headset och när man tryckte på knappen så singde den upp senaste numret vilket hände ett par gånger med headsetet i fickan.
    Förra veckan la headsetet av och jag tog fram SE´s orginalkurar som följde med Arc och nu har jag upptäckte en irriterande funktion. När man trycker på knappen utan att ha ett samtal igång så startar radion. Detta har hänt flera gånger i fickan men även när man ska lägga på och den man pratar med lägger på innan så tror min att jag vill starta radion.
    Inget stort problem men riktigt irriterande, dessutom drar den lite extra batteri.
    Jag har letat runt bland inställningarna men hittar ingenstans för att stänga av funktionen eller välja någon annan funktion.
    Några tips eller förslag (fötutom att sluta använda lurarna)

Ett litet tillägg: den startar radio eller mediaspelaren beroende på vilken man använde senast, men jag vill inte att den ska göra något av det.

Last edited: 29 nov 2011
  2. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Headsetet som kom med X10 mini betedde sig på exakt samma sätt och inte heller där (Android 2.1) kunde man styra detta beteende, vilket var minst sagt irriterande. Därför gock jag över till just BT.

Har du testat något i stil med LiveWare ? Med den kan man ju styra vilken app som skall startas när t.ex. headset pluggas in, men kanske tillåter fler inställningar (vad vet jag).

3. joma74

joma74 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade med LiveWare men det är inställt på att inte starta något program så problemet kvarstår.