Ni som har läst köptråden har kanske sett att det har strulat med leveranser för många som har beställt N20U från både Comviq och Tele2. Flertalet som beställt sina telefoner första dagarna som gick har ej fått sina skickade till 21a som utlovat. Däremot så har några fått sin skickad som beställt långt efter. Nu verkar telefonerna vara slut hos Comviq och Tele2 med en leveranstid på 2-3 veckor (3-5 hos Tele 2) för bronsmodellen och 5 arbetsdagar för den svarta. Jag själv har inte fått någon skickad till mig och har beställt tidigt och tänkte att det kunde vara bra att ha lite koll på vad som har levererats och inte när jag eventuellt kontaktar Comviqs kundtjänst.
Då både Comviq och Tele2 har samma problem misstänker jag att dom delar lager och skickar ut från samma plats.
Att telefonen blir 5 veckor försenad när man har förköpt den andra dagen det gick anser jag inte är rimligt. Vad som händer med samsungs förköpserbjudande som måste lösas in innan 4 september via telefonen du beställt vet jag inte heller. Om någon har kontakt med samsungs kampanjsupport får ni gärna skriva vad dom säger om det.
Så min tanke med tråden var bara att samla in information kring era köp från både Comviq och Tele 2 i formatet nedan:
Comviq/Tele2, nyteckning/befintlig kund
Beställningsdatum
Färg/gb
Skickad eller inte
Börjar själv:
Comviq, tidigare kund
6 augusti
Brons 256gb
Ej skickad
Edit: Bra idé med nyteckning/befintlig kund, lägger till det.
Last edited: 21 augusti 2020
Folketskebab gillar detta.