Förkonfigurera Android device

Diskussion i 'Allmänt' startad av drmike, 18 apr 2011.

1. drmike

drmike Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Finns det något sätt man kan förkonfigurera en Android telefon i form av app nedladdning, installation av mail for exchange och sedan kunna ge telefonen vidare där användaren loggar in med sitt egna gmail konto?

Som jag förstår det så kan man inte logga ur sitt gmail konto om man inte återställer hela telefonen, men då försvinner allt man har konfigurerat åt användaren.

Kan man på något sätt komma runt detta utan att använda respektive persons gmail-konto?

Gällande Mail for exchange kan man t ex i iOS förkonfigurera en telefon med inställningar, användarnamn och ett felaktigt lösenord som användaren sen kan ändra om och göra en fullsynk.

Tacksam om ni vet några sätt man kan komma runt detta.

2. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Tar du en grundtelefon, konfar upp allt i den (inget kräver att du ställer in gmailadressen förens market/gmail startas) så kan du lämna över den till dem.

Det finns settingsbackupper du kan ta så att du konfar allt, gör backup, in med nästa, restore osv.
    Kan tänka mig vid lite finess att du kan scripta detta och göra via adb osv.