förlänga abonnemang (tele2)

Diskussion i 'Off Topic' startad av Matten, 12 sept 2011.

1. Matten

Matten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

En polare påstår sej ha kunnat förlänga sitt abb hos tele2 innan dom berömda 3 månaderna genom att, som jag förstpr det betala mellanskillnaden på ddt som var kvaf att avbetala på hans"gamla" lur. Nån som kan bekräfta detta? Han gjorde det på el giganten om,det har nån,betydelse.

2. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Så klart det går speciellt om man betalar mellan skillnaden, på 3 så går det ibland (jag och Tjejen har gjort så de senaste gångerna) förnya abonnemanget 6månader innan bindningstiden går ut. :)

Sent from my Xperia™ Infinity 2.3.3 Stock! [want to follow my Google+ push gplus.to/Xperia84

3. mikil

mikil Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Det är bara att be om en slutfaktura.

4. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Lite klargörande till mikil's svar: Ring in till kundservice och be om en slutfaktura, de på chatten brukar hänvisa till telefon om han gör det via chatten

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Finns två sätt. Båda nämnda i tråden men jag tänkte bena ut dem åt dig lite tydligare.

1) Lägg på månader till ditt abb.
    3 kör med det en hel del. Man kan förlänga redan innan det är slut. Sex månader enligt tråden. När jag körde 3 privat så var det just tre månader. Binder du dig i 24 månader när du har tre månader kvar får du således ett abonnemang bundet på 24 + 3 månader.

2) Slutfaktura
    Man betalar klart det som finns på sitt abonnemang och startar ett nytt. Eftersom du gör det i samma företag, t.ex. Tele2, har du ju kvar numret och allt. Du kan ju självklart också göra det för att sedan byta till Telia eller annat abonnemang men då tar det en eller två veckor för det nya abonnemanget att porta ditt nummer. Då kör du med ett tillfälligt nummer tills ditt gamla är släppt fritt och det nya abonnemanget tar över det. Detta brukar det nya företaget sköta åt dig och en dag kommer ett SMS där det står "Du har nu ditt vanliga nummer! Tjoho!"

Båda alternativen brukar kunna göras via allas kundtjänster och igenom diverse butiker som t.ex. Elgiganten.