Fråga: Förlåt men jag måste fråga..

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av rockybalboa, 18 maj 2012.

1. rockybalboa

rockybalboa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag känner mig jättedum nu men jag har googlat och hittar inget vettigt svar och jag behöver verkligen hjälp med detta:

Kan man göra en backup på sin HOX utifall man gör en fabriksåterställning av telefonen så kan man bara koppla ihop med datorn och trycka på återställ så kommer allting vara tillbaka precis som innan? App inställningar, hemskärmsutseende, alla nedladdade appar osv?

Jag har en vanlig HOX, ingen flash, inga konstigheter. Har försökt synca med HTC sync men programmet crashar bara och även om det hade funkat så verkar det bara finnas sync för galleri, musik, kalender, kontakter osv, inte just själva grundinställningarna i telefonen och inställningarna för appar (tex go sms, swiftkey osv)

Tack snälla på förhand för hjälpen, behöver hjälp med detta så fort som möjligt.

2. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Det finns appar som fixar detta, tillexempel "titanium backup", men den kan inte göra backup på precis allt om du inte har root!

Annars är det väl en nandroid backup som gäller!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Såvitt jag vet så är det enda programmet som inte kräver root access just HTC Sync, tyvärr :/

Google tar själva backup på dina appar om du valt det. Jag tror man kan ställa in det under "Settings->Privacy". Då återställs de (förhoppningsvis) efter man gjort en återställning.

4. Merley

Merley Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Detta fungerar lite si och så in my experience. :s Den installerar vissa apps efter en factory data reset, men långt ifrån alla. Alla settings kommer tillbaka iaf. :)

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

rockybalboa gillar detta.
  6. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

MyBackup får många stjärnor medans det skrivna omdömet från användare verkar lite oroande. Trisst att root krävs för Titanium.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Last edited: 18 maj 2012
  7. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo, Titanium har ju sina fördelar om man är rootad men MBP gör sitt jobb.

Sen är det riktiga "tomtekommentarer"....:teeth:

Den absolut enklaste backupen gör man ju via att bara ansluta en lur till en PC och via Utforskaren så kopierar man bara. Har man HTC Sync installerat så får man drivarna på köpet.

8. rockybalboa

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej tack för många bra förslag.
    Så hur hade ni gått tillväga om ni nu ville spara inställningar från appar som go sms och swiftkey? Är det bäst att kopiera filer via utforskaren och sedan klistra in dem eller gör MBP det jobbet åt mig?

Detta får man ändå ge apple lite credd, gör en säkerhetskopia, tar 5 minuter, sedan kan du ta vilken iphone i hela världen och stoppa in i din dator och vipps så är den precis som du lämnade den förra.

HTC sync syncar somsagt bilder och musik men det är liksom "hela telefonen" jag vill synca och då duger ju inte det skräpprogrammet, speciellt eftersom det aldrig funkar heller. Får bara felmeddelanden varje gång

9. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo som jag skrev så funkar MyBackupPro inkl alla inställningar.

Sen angående HTC Sync så följer även drivarna med. Plus att det uppdaterades senast förra veckan.

Om PCn inte är ett totalt kaos så ansluter du luren så kan du I luren välja hur den ska anslutas, "Bara ladda" eller "Diskenhet".

Väljer du "Diskenhet" så ska luren synas i Utforskaren om du kör en Windows-PC.

Busenkelt...;)

10. rockybalboa

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej jag ska prova!
    Jag vet, har installerat uppdateringen och igår anslöt jag HOXen och tog "synka med htc sync manager" eller vad alternativet heter, så det var varken ladda eller diskenhet.. och då gick det inte utan jag fick felmeddelande :S

11. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men ......

Du kan ju även välja diskenhet > Klart. Då öppnas luren i utforskaren.

Men ska du ha inställningar så rekommenderas MyBackupPro så slipper man leta efter datat.

12. rockybalboa

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo jo jag förstod skillnaden ;)
    Förklarar bara vad jag gjorde och att just HTC sync manager ändå inte fungerade. Tack snälla för hjälpen :)