Försäkring av Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av hk1971j, 7 jul 2010.

1. hk1971j

hk1971j Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Har ni som köpt Samsung Galaxy S tagit någon form av försäkring extra?

Funderar på att ta detta. Kollade runt och det skiljer en hel del i kostnad.

Tre har en som kostar 89:-/mån, Dusting Home säljer en (via Solid försäkring) som kostar 1600:- för 2 år.

Vill gärna ha försäkring för man vet aldrig. Min nuvarande Ericsson P1i har åkt i backen ett antal gånger, men det är robust byggd.

Vad som händer med Galaxy S... Det vill jag helst inte veta :cry:

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Det brukar täckas av hemförsäkring eller någon drulle-försäkring, vilket oftast blir billigare än att teckna den någon annanstans.

3. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Personligen tycker jag det är lite onödigt att teckna en försäkring på just telefonen. Precis som Oliver G säger så innefattas den av hemförsäkringen under förutsättning att du har drulle i den. Allrisk heter den hos LF. Som före detta skadereglerare fick jag dagligen in mobiler som hade gått sönder.

Är bara mobilen under ett år gammal så ersätter drulleförsäkringen för så gott som allt. Att teckna en separat försäkring för 1600 kr för två år tycker jag är att slänga pengarna i sjön.

Min syn på det hela:)

4. hk1971j

hk1971j Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren.

Kollade upp Länsförsäkringar och deras villkor. Självrisken är som minst 1500:-:teeth:

Nåja, jag tror jag kör utan extra försäkring och hoppas allt går väl. Om inte får man väl casha in 1500:- i självrisk:neutral:

//Hans