Försäljarjäveln lade ej till surfpaket!

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av oscarsv, 25 aug 2010.

  1. oscarsv

    oscarsv Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var nu dryga månaden sen jag var inne i lokala trebutiken och tecknade ett nytt abonnemang och hämtade ut en x10a som jag förvisso är skitnöjd med. Var nyss inne på mitt tre och blev chockad över min kommande räkning och minst sagt chockad, tog inte många minuter för att jag såg att jag inte har något surfpaket till abonnemanget men jag är fullkomligt övertygad att jag lade till ett baspaket vi diskuterade nämligen lite om vilket som jag ska ha de hade tre olika surfpaket att välja bland och kom fram till att jag testar med det billigaste första månaden för att sedan ev. gradera upp mig. Men nu är det så att jag att jag inte har kunnat testa det då idotfanskapet till försäljaren inte lade till något vilket självklart gjort så min räkning är aningen för stor för mitt kontos bästa.

    Så finns det någon som har varit med om något liknande? Vad ska/bör jag göra? Har ju egentligen ingen bevis öht. så ska jag bonka skiten ur han och betala den jävla räkningen?
     
  2. Inequality

    Inequality Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER



    Ett muntligt avtal är lika gällande som ett skriftligt. Ring till 3 och få de fixat.
     
  3. Antion

    Antion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Så sant så!, urch vilken Historia :(
     
  4. Snidare

    Snidare Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Nexus 6P
    Platta:
    Google Nexus 9
    ROM:
    Dirty Unicorns v10.4
    Jag råkade ur för en liknande grej, fast hos Tele2 för ca ett år sedan.
    Abonnemanget jag hade stog på en familjemedlem och hade datapaket. Abonnemanget porterades över till mig och i den vevan trillade datapaketet bort från abonnemanget.
    Resultat? Mobilräkning på ca 14000 mer än normalt.

    Ringde Tele2 och förklarade situationen, dom rättade till det rätt omgående.

    Skillnaden här är ju att det uppenbart blivit fel hos Tele2 när abonnemanget flyttades eftersom jag dokumenterat hade datapaket tidigare.

    Dock tror jag nog 3 är villiga att lösa detta retroaktivt för dig, dom har ju inte högre kostnader för datatrafiken bara för att du surfar "i lösvikt" jämfört med att köpa datan i förväg så att säga. Det är ju i princip ett sätt för dom att få folk att surfa för en slant i månaden när alternativet är att inte surfa alls.

    Lycka till!
     
  5. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Normalt får man väl en kopia av det avtal man har skrivit på?
     
  6. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Precis. Muntliga avtal är gällande men när det är ord mot ord har du inte mycket att komma med. Ifall 3 är snälla så låter de dig slippa betala för mycket.

    Skulle det vart så att muntliga avtal alltid gällde, enligt vad kunden säger, finns det inte många bolag i valfri bransch som skulle kunna överleva.

    Var trevlig och förklara situationen lugnt så löser det sig säkert.
     
  7. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Förresten, har inte Tre nån maxtaxa för surf om man inte har surfpaket?

    Tele2/Comviq har väl 8 spänn om dan och Telenor 9? Har för mig Telia har 9 spänn om dan max också? Det blir ju inte mer än 300 spänn på en månad och kan väl inte vara så enormt blodigt att betala? Shit happens liksom.

    Värre om räkningen är uppe i 10-15 tusen.
     
  8. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Ring Tre eller åk in till trebutiken där du köpte telefonen. Visa att du är väldigt arg och jävligt besviken. Hota med att byta operatör om dom vägrar att lösa ditt problem. Löser dem inte problemet, byt operatör, anmäl dem och be dem dra åt helvete.

    Hoppas det löser sig!
     
  9. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mer inne på Dirks linje än på Deks. Ifall tre vill bråka, så har de alla möjligheter. Se till att de inte vill bråka. Var lite trevlig. Åk in till butiken. Vem försäljaren var står på kvittot. Snacka med honom så minns han säkert hur ni stod och disktuerade olika surfpaket.

    Bli arg kan vara en plan B.
     
  10. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Jag vet att telenor butiker lägger automatiskt på försäkring för telefonen, rätt dyr.

    Sent from my Nexus One using Tapatalk
     
  11. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Bra plan :)
     
  12. Theez

    Theez Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Info:
    Nova launcher prime
    Jodå, dom har 19kr/dag i maxtaxa.. Vilket blir utslaget på 30dagar 570kr.
     
  13. Pixeln

    Pixeln Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Mediamarkt la in 3 vänner utan min vetskap.
    Ringde 3 och dom hänvisade bara till Mediamarkt och sa att vi (3) kan inte göra något.

    Och Mediamarkt hänvisade till avtalet som jag hade skrivit på, fula jävlar.
    Grejen är ju att dom knappar in allt i sin dator, skriver ut och säger: Skriv på här.
    Så gör man det och tror att det ska vara som man kommit överens om...tjena.

    Läs alltid igenom kontrakt och dyligt innan ni skriver på....
     
  14. SirSimon

    SirSimon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Detta lär inte vara några problem alls att lösa, gör som flera i tråden säger, var lite trevlig gå till tre-butiken snacka med dem så kommer de att ta bort kostnaden är jag övertygad om. OM inte gå till plan B, HÄRJA!
     
  15. Freddemann

    Freddemann Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vanligtvis finns det förändringsblanketter som dom som sålde kan skriva för att fixa det, så får du sen snacka med kundtjänst om hur du löser kommande faktura.
     
  16. matte70

    matte70 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad står på kontraktet som du skrivit på?
     
  17. mn78jag

    mn78jag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Exakt samma sak hände mig. Känner med dig. Tyvärr kan jag meddela att tre kommer att lägga allt ansvar på den enskilda butiken och det blir mycket svårt att hävda att ni hade ett muntligt avtal. Tydligen är det din skyldighet att gå in på "mitt tre" och kontrollera vilka tjänster du prenumererar på då inkompetenta försäljare skiter i och lägga in dina önskemål.

    Mitt råd är och be dom dra åt h****e och viga ditt liv åt att smutskasta företaget. Jag lovar att du kommer överleva dom och när de lägger ner kan du somna med ett leende på läpparna.
     
  18. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Haha, det här kör jag med mot Trygg Hansa för tillfället. Ifall deras kontor skulle brinna ner en vacker dag, så vet jag ingenting om det, mer än att det kommer att vara just en vacker dag :innocent:
     
  19. nomis_82

    nomis_82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Troligtvis har du ju skrivit på ett avtal som matte70 skrev och att skälla ut en säljare lär du inte få tillbaka några pengar på. Förklara vad som hänt och hoppas på de bästa..
     
  20. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Varför ödslar du tid på att skriva här, ring numret som står på fakturan!! Exakt samma sak hände mig (också 3), ringde numret på fakturan, den jag pratade med var jättetrevlig, ändrade mitt paket och fakturan (till mindre/rätt summa med surfpaket) så att jag fick med surfpaketet. Tänk på att du blir bemött som du bemöter. Är du trevlig och berättar att det skett ett missförstånd i affären löser det sig. Börjar du däremot skrika vilka svin de är kan du glömma dina pengar ;)