Försenade sms....nybörjare behöver hjälp??

Diskussion i 'Desire Z' startad av Arle, 13 jun 2011.

1. Arle

Arle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick hem min HTC desire Z idag och på bara 3 timmar så har jag fått totalt ca.30 sms varav minst 15 utav dom så har jag inte fått en signal? För att jag ska veta att jag har fått svar så måste jag gå in på meddelande och vänta några sekunder, då kommer det upp att jag har fått ett nytt meddelande. Men jag får ingen signal och det står inget uppe i hörnet...

Och när jag skriver ett meddelande så får jag stora ÅÄÖ mitt i ett ord?

Vet absolut nada om htc så hjälp uppskattas enormt! : )

2. Dracoth

Dracoth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Mjo det är kända problem, det med att det inte kommer någon sms-signal löstes för mig genom fabrikåterställning. Har inte märkt det på ett tag, så testa det (glöm inte spara dina saker som du vill ha kvar).

Angående stora ÅÄÖ så bör det vara fixad med updateringen till 2.3 gingerbread som kommer på slutet av månaden. Kanske fixar ovanstående också.

Annars kan du alltid skaffa root xD Fixar allt :)

3. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag bytte till Gosms istället för standard sms programmet så löste sig det med missade meddelande.

Om du får stora ÅÄÖ så är det bara att klicka på rutan du skriver i så kommer du få små åäö igen.

4. Arle

Arle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vad är root för något? : O en smartphone var kanske inte något för mig x) borde nog hålla mig till dumphones...

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Finns det inte att välja någonstans i någon meny (antagligen i sms inställningar) att telefonen ska hämta hem meddelanden automatiskt? Har för mig jag har sett det någonstans. Låter som det skulle vara avbockat av någon anledning i ditt fall.

Hur som helst öppna sms listan med sms från alla personer sen trycker du på meny och går in i inställningar och sen finns det någon auto-retrieve grej man kan boka i men den ska vara bockad som standard så det låter konstigt om det skulle vara det. Sen vet jag inte ens om den inställningen finns på stock då jag kör rootat och har en annan rom.

6. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 239
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Att roota är typ som att hacka telefonen. Du stänger av alla säkerhetsspärrar som finns i den så att du kommer åt allting och kan göra vad man vill med den i stort sett.

Största orsaken till att man gör det är vanligtvis att man vill lägga in en annan rom vilket kan jämföras med olika OS till en dator på ett ungefär. Olika roms ser ut på olika sätt (du kan få telefonen att se ut som en iPhone, Windows 7 mobile, Acer... you name it) samt att de ofta har olika möjligheter till inställningar och diverse smarta funktioner. Dessutom är de ofta mer cleana och är snabbare än stock rom som följer med telefonen.

Det finns en relativt stark utvecklar bas till Z trots att den inte är så himla poppis och det finns en del olika roms att prova på. Alla med för och nackdelar.

Sen finns det också olika appar som kräver root för att de ska fungera såsom olika backup appar och dylikt. Att roota telefonen gör den ofta till en mycket bättre och mångsidig mobil då man dessutom kan överklocka telefonen när man har rootat. Z är t.ex. 800mhz original men jag tickar på i 1.4GHz nu utan några problem över huvud taget. Den blir otroligt mycket snabbare. Detta tar mer på batteriet så klart men det balanseras ut genom att man kan göra så att luren bara körs i 245mhz medans skärmen är avstängd så batteri tiden för mig har blivit mycket bättre efter root även om jag klockar den (beroende på hur mycket man använder den).

När jag var i London för någon vecka sedan låg den på standby mest och 3G avstängt och jag skickade en del sms och några samtal varje dag. På 48 timmar hade jag 54% batteri kvar. Men då var den också väldigt snålt använd.

Last edited: 14 jun 2011
  7. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Korrekt.

/Den riktiga Danne Janne

8. Arle

Arle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0