Förseningar att vänta, prishöjningar på gång.

Diskussion i 'Allmänt' startad av infexis, 13 dec 2010.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Minimalt strömavbrott i 0,07 sekunder stoppar Toshibas flashminnesfabrik, vilket påverkar hela den globala minnesmarknaden. Avbrottet kommer ytterst olägligt eftersom en mängd tillverkare är på väg att introducera surfplattor med flashbaserad lagring. Försämrad tillgång på NAND-kretsar kan även få priserna att skjuta i höjden på allt ifrån SSD-enheter till minneskort och mobiltelefoner.

http://www.sweclockers.com/nyhet/13197-minimalt-stromavbrott-stoppar-toshibas-flashminnesfabrik

Last edited: 13 dec 2010
  2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Vilken helvetisk lång uppstartningstid deras fabrik måste ha då xD. Kul läsning men inte mer än så, man kanske borde köpa aktier i konkurrerande företag?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag är mest orolig för hur detta kommer påverka oss konsumenter..
    nu äntligen när priserna har fallit på humana nivåer så kommer det stiga åt helvetet igen.
    passa på att köpa det ni skall innan priserna höjs..

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Åt helvete? Volvo blir ju inte dyrare för att BMW får ett strömavbrott.

5. infexis

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Försämrad tillgång på NAND-kretsar kan även få priserna att skjuta i höjden på allt ifrån SSD-enheter till minneskort och mobiltelefoner.

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Grattis du lyckades kopiera direkt ur artikeln.7.5 % ser jag inte alls som mycket. Sluta bry er om allt som om det vore jordens undergång, är alla curlade barn idag eller?
    Allt är bara rena spekulationer kring priser och det är bara en anläggning som drabbades hos en tillverkare. Som om de inte fortsätter investera i nya fabriker, bättre processer osv som på sikt sänker priset ännu mer.
    Nej det man eventuellt borde göra är att köpa aktier hos konkurrerande bolag om du verkligen tror att det kommer gå så dåligt som det du kopierade.