Försiktighet?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Svedis, 17 maj 2010.

1. Svedis

Svedis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag är en glad Nexus ägare, som är väldigt rädd om sin telefon. Men hur försiktig behöver man vara? Hur mycket stötar tål den, och hur tajta fickor? :cool: Och är det någon som listat ut var de svarta missfärgningarna i botten kommer ifrån? o_O

2. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Missfärgningarna kommer från pouchen som kom med mobilen
    Har samma miss färgning på min

sen behöver du ju vara lika försiktig med mobilen som med vilken annan mobil som helst
    den är konstruerad att tåla lite stryk men inte allt, så man ska alltid handskas varsamt med sin mobil

Last edited: 17 maj 2010
  3. Svedis

Svedis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej :( Antagligen inget sätt att få bort dem?

4. Goodbody

Goodbody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vet inte
    går ju alltid att försöka hitta någon hobby färg i samma nyans och måla över
    jag tror miss-färgningen beror på någon kemisk reaktion mellan fickan och gatubeläggning på nexusen

5. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan meddela att den inte tål att tappas på klinkers från en meter. Antagligen hade jag en hel del otur, men skärmen sprack ganska duktigt och jag måste nu skicka in den på reparation. Touchglaset ytterst klarade sig däremot fint, så det var kanske lite tur i den extrema oturen...

6. Pasulj

Pasulj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har fått en repa på min som är hyfsat synlig sen har jag några små repor lite här och där på skärmen fast dessa ser man endast i speciella vinklar.

Märkte för någon dag sen att jag fått in dam under glaset också efter att jag glömt att använda fodralet.

Dock är det inget jag stör mig speciellt mycket av då jag vet att det är en grym mobil även om den har några mindre skador.

7. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Jag tänker så här: Jag kommer förmodligen ändå köpa ny mobil inom 1-2 år, brukar aldrig ha dem längre (tekniknörd) och går de väl sönder så har vi drulleförsäkring. Enda jag brukar köpa är skydd för skärmen, dock har jag inte köpt ett nytt sen jag tog bort min gamla. Har inte varit några problem utan faktiskt!

8. MrBlom

MrBlom Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha helt rätt kör Så de ryker om 1 2 år vill man iallafall fall köp ny lur

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

9. Guldgossen

Guldgossen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min Nexus One i exakt en vecka nu och jag använder pouchen...dock så är jag noga med att aldrig trycka in den helt efter att ha läst om alla som har fått missfärgningar. Dock blir den helt intryckt av sig själv ibland när man har den i fickan men ligger aldrig så nån längre tid. Fast kanske borde sluta använda den helt? Den har klarat sig än så länge iaf. :)

10. ulmerkotten

ulmerkotten Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vänd den ut-och-in o vik en tejpbit (eller improvisera) över kanten, vänd tillbaka. Problem solved. :-)

11. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag har kört min nu i flera månader utan att använda vare sig det medföljande skyddet eller något man stryker på.

Har inte en repa någonstans. Har den i fickan (utan nycklar så klart) och har heller inte fått in damm.

Det jag gör är att jag torkar av skärmen några gånger om dagen, samt ibland någon gång i månaden tar jag av baksiden och blåser rent.

Lite normalt vett räcker för att hålla den i topskick.

/Söder

12. Canon

Canon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag råkade tappa min Nexus en vecka efter införskaffandet :cry:
    1 meter fritt fall ner i asfalt och resultatet blev några jack på de nedre hörnen men tack och lov klarade sig skärmen utan repor och telefonen fungerar till synes utan problem:)

13. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag köpte en ganska billig gummifodral till min (kostade bara 1 dollar, så det är nästan gratis). Så köpte jag även skyddande "shield" som jag klistrade över skärmen.

Det där skyddet ska alltså klara av alla sorters repor och den är gjord i Japan = väldigt bra kvalité!

Den kostade dock 11 dollar men det var helt klart värt det, 77 kr ungefär, det är bra investering för touch-skärmen iaf!

Så med gummifordralet och den där skärmskyddet (kristallklart bild blir det också!)

Så är mobilen helskyddat.

Har inte haft några problem hittills iaf och jag köpte mobilen i slutet av februari, haft den nu i snart 3 månader, funkar perfekt!

14. Axer

Axer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du kan ju alltid köpa lite skydd... Silikon eller nåt sånt? Då dämpar det ju om du tappar den. Men annars så bör du fortsätta vara rädd om den. Du har ju ingen tålig Nokia,Samsung som du kan kasta i sjön och bara fara ut och hämta den sen funkar den som vanligt ...

15. Manne_1

Manne_1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min har hållt bra, tappade den i golvet hemma från 1,5 meters höjd ungefär. Fick en liten repa på skärmen men annars är allt tipp-topp. Kameran började strula lite efter det men nu verkar den funka bra igen!

16. JonCe

JonCe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar onekligen som mitt fall var ganska oturligt. Jag vill minnas att den landade på ena övre hörnet, som ju inte är täckt av påsen...