[Förslag]Google Places - Recommended on Google

Diskussion i 'Allmänt' startad av Vandergrift, 10 dec 2010.

1. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag satt och uppdaterade bloggen (i signaturen) med en nyhet jag läste på Googlemobile bloggen och kom på en idé.

Först och främst nyheten.
    Iom senaste versionen av Maps så utökades funktionerna för "Places/Hotpot" vilket är ett sätt att hitta och rekommendera/av rekommendera från olika ställen såsom restauranger ex.

Nu har Google kommit på genidraget att åka runt i Portland och hjälpa till att promota ställen (och givetvis sin egna produkt Places) genom fyndiga små gratisprodukter, klistermärken och NFC skyltar (vilket kommer bli ganska coolt när NFC kapabla telefoner börjar komma ut).
    Tanken är givetvis att uppmuntra kunder till att använda Places och betygsätta stället.
    Tyvärr gäller det här bara Portland.

Nu till idén.
    Eftersom det förmodligen lär ta ett tag innan något liknande kommer till Sverige så var min tanke att gemene man kan hjälpa till på traven. Helt enkelt går det ut på att printa typ nedanstående bild på klistermärkspapper och ha med sig ett par tre stycken i plånboken.
    När man sen hamnar på en restaurang eller vad det nu kan vara och har en minut över kikar man upp ifall stället finns på Places, tar upp en klisterlapp och sätter någonstans i närheten av ingången. (med ansvarigs tillstånd givetvis)
    (fullsize av bilden finns om på länken nedanför, la bara upp den här som ett exempel)

Det här är lite en sån där idé som antingen kan vara helt klockren, eller helt värdelös och jag skulle inte bli allt för förvånad om den faller in i den senare kategorin, men kanske finns det nån där ute som nappar på idén. Om inte vet ni vem som har satt upp "Recommended on Google" klisterlappen nästa gång ni springer på en ute på stan ;)

[Edit]
    En till idé är om man fixar en QR kod för att starta places (man sitter inte gärna och fixar qr kod till varenda ställe i places även om det nu skulle gå) som man sen lägger in i det vita på bilden.
    Nyheten:
    http://googlemobile.blogspot.com/2010/12/cross-posted-and-excerpted-from-hotpot.html

Last edited: 10 dec 2010
  2. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Haha! Fan vilken kul idée :)