Förslag på app?

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av Slimmy, 21 sept 2009.

1. Slimmy

Slimmy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Läser en kurs i "Language Processing and Computational Linguistics" där ena halvan av kursen är ett projekt där det är tänkt att man ska koda nått som har med kursen at göra i valfritt språk. Tänkte att det var ett schysst tillfälle att göra nått till Android men är helt slut på idéer vad det gäller språkbehandling/lingvistik till mobila plattformar.

Så ber er om hjälp nu med förslag på en app inom detta område, ös på med förslag bara!

Tack,
    Slim

2. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

C-> Java interpretator för Android. Kompilera C-koden till Java...

3. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hejsan! Skaffade mig en HTC MAGIC i lördags, och jag har inte kollat igenom alla apps än direkt, men skulle vilja ha ett som man kan logga in på en internet sida på datorn, skriva upp allt som ska handlas från affären, och sen synca mobilen med den listan, så man får upp den i telefonen och kan bocka av allt eftersom man plockar ner varorna i kundvagnen i mataffären. Har hittat något sånt app, men då måste man skriva listan på mobilen, och hade varit bra mycket smidigare att sitta hemma innan man åker och t.ex stor handlar å gör en lista som man snabbt å lätt kommer åt med mobilen och kan bocka av.

Är det möjligt ens? Vill slippa dom långa jävla papperslistorna man går och bär runt på :)

4. meSos

meSos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Skriv in ett ord, låt programmet beskriva vad ordet betyder och vad det härstammar ifrån (om det är ett namn tex). Lite susning.nu + ordbok

5. meSos

meSos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Kanske ett program som använder babelfish där du kan fota en text i något språk som den översätter, hade varit ballt.

6. Lamoken

Lamoken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova launcher
    Platta:
    Lenovo Yoga 2 10"
    ROM:
    Stock
    Bra förslag! En sån skulle jag använda... Och då skulle sambon kunna göra listan under dagen och så handlar den andra på väg hem från kneget... :)

7. masterful

masterful Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ett förslag på app för oss löpare. Alltid saknat en funktion när jag springer så andra kan hålla koll på mig. Springer ganska långt och ensliga vägar där ingen skulle hitta en på länge om det hände nåt.
    Tex en smsfunktion som fungerar med någon träningsapp som man kan ställa in efter egna önskemål, tex ett sms till ett nummer man väljer själv varje 3km eller kanske varje halvtimme. Mottagaren får info i smset om hur långt man hunnit springa och kanske gpskordinater.
    Får mottagaren samma kordinater 2ggr i rad bör han/hon kanske misstänka nåt är galet.

Ja ni förstår funktionen iaf hur jag menar hoppas jag.

8. kukki

kukki Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En dropbox klient!!!

9. meSos

meSos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Google Lattitude så har dom stenkoll ; )

10. svanlund

svanlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Glympse tror jag också skulle fungera fint för det ändamålet.

11. Hurreman

Hurreman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag håller på med att utveckla just precis detta :). Det är dock ett tag kvar, och det är själva webbdelen jag börjat med än så länge. Räknar att ha kommit en bit på webb-delen inom de närmaste veckorna, och då även ha börjat med en android-klient.

12. Slimmy

Slimmy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wow, har kommit in en del förslag ser jag, nice! Ska snacka med läraren om dessa och se vilka som kan falla inom ramen för kursen.

Keep em coming!

Slim

13. Spuute

Spuute Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Exakt det som jag tänkte på! Så slipper sambon ringa å tjöta va man ska köpa för man glömmer ändå hälften när man är i affären och får åka igen.:)

14. Hurreman

Hurreman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hah! Det där känner jag igen :). Därför jag började koda det från början ^^.

Men en appidé som jag själv skulle vilja ha är en snygg och lightweight rss-widget!

15. rocklund

rocklund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Astrid + RememberTheMilk gör just detta. Egentligen till för todo-listor men fungerar precis lika bra för shoppinglistor.

RememberTheMilk - http://www.rememberthemilk.com
    Astrid - http://weloveastrid.com/

Slimmy: Angående din önskan av app-förslag kan jag tyvärr inte komma på något inom ditt ämne...

Last edited: 21 sept 2009
  16. Mattica

Mattica Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har ett udda förslag som jag skrev om i appforumet tidigare. Jag skulle vilja ha en dialer som ser ut som en nummerskiva alternativt kodlås så man slipper råka ringa nån från fickan.
    Har personligen ett bra sifferminne, och brukar vilja slå tel.nummer själv istället för att slå upp i telefonboken.

17. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Inte för att jag begrep vad din kurs skulle handla om men ett appförslag vore en Platsbankenapp. Möjlighet att söka på kommun/område, yrke, och någon slags avisering om något dyker upp som uppfyller ens sökkriterier.