Förslag på appar

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Cire, 21 nov 2011.

1. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Hej.

Jag har precis skaffat en android nu igen efter att jag har haft en iphone. Försökte ladda ner appar men känner mig helt lost.

Vet att morsan har en readers hub på sin sgs2 så man kan läsa dn i typ pdf form. Går den att få till htc? Men annars behöver jag förslag så jag slipper känna mig så naken i mobilen.

Mvh

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag skulle börja med en launcher så man kan ändra hemskärmarna som man vill. Jag rekommenderar Go Launcher EX.

Sedan rekommenderar jag Widgetlocker. Det är också en typ av launcher, men för låsskärmen. Med Widgetlocker kan du, som namnet antyder, lägga widgets och genvägar på låsskärmen. Kostart dock pengar.

Tasker kan nog vara den bästa appen på Market. Man kan ställa in så att telefonen gör olika saker beroende på plats, tid, om den laddas, om du får ett sms m.m. T.ex. kan du göra så att telefonen hälsar dig välkommen hem när du kommer hem. Själv har jag gjort en sak som aktiveras med ett sms med ett lösenord som slår igång GPS, kollar var telefonen är och sedan skickar ett sms tillbaka till samma nummer med lite information om telefonen. Möjligheterna är oändliga. Dock kostar även den appen pengar.

ColorNote - Enkel men funktionell anteckningsapp med widgets

De apparna är nog de första jag skulle ladda ned efter att ha återställt telefonen.

Vill du läsa pdf:er kan du prova Adobe Reader