Förslag på hur man skyddar kameralinsen?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av DON, 22 mar 2011.

1. DON

DON Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det första som slog mig när jag hade min Optimus 2x i handen var hur de eg hade tänkt att man skall hålla linsen fri från repor? Linsen ligger upphöjd utan tillstymmelse till skydd som ex Nexus One / Desire har. Det verkar dessvärre inte vara Gorilla Glas över linsen...

Med lite tur kommer det något smart och extremt smäckert skyddsfodral med en liten upphöjning för linsen men tillsdess är det enda jag kan tänka på ett par lager med plast med ett hål i mitten för att skydda.

Är det någon som har en bra idé tas det gärna mot!

I övrigt ser det ut som att det rör sig på MOD fronten då både Modacos Paul kommer att släppa en ROM version med det för mig okända baseband ver nr 1035.21_20110315 (kanske lite mindre skrapigt ljud samt normal uppkoppling på 3:) ) samt minst en på XDA arbetar med att porta CM7 till 2X. Med största sannolikhet kommer man även att få se den Google kernel som går att överklocka till 1.5 (och med lite tur undervolta för batteritiden) som finns i ZOOM (erhuum xoom) på 2X, så jag är nöjd med mitt köp.

Kommer att rama in min Nexus One som den klart bästa telefon jag haft, mina iPhones såldes på tradera...

Last edited: 22 mar 2011
  2. Cylon

Cylon Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Cyanogenmods forum, står det att dom har en rom, som behöver testas.
    Optimus 2x 'what else?'
    eller rättare sagt XDA.

3. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

lägg telefonen ner på bordet och titta längs med bordskanten under telefonen... ingen del av kameralinsen rör vid bordet :)

NEXT!

4. siqmak

siqmak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Testa själva lägga mobilen på tex cd/dvd-fodral och kolla från sidan. Själva linsen nuddar INTE. Det är längst ner på mobilen som nuddar.

5. Alto

Alto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

*host* surfplattan med tegra2 från motorola heter Xoom, inte Zoom. men kul att hör att roms är påväg :D

6. DON

DON Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp. Det var Goddchen jag tänkte på. Med lite tur blir det i framtiden off Cyanogen och då är man def hemma. Med tanke på genomslaget som 2X borde få känns det tryggt.

Men dessvärre löser inte en smuttare rom mitt linsskydd :-) Vill gärna bevara den bästa mobildkamera jag haft, so far.

Don

7. DON

DON Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Opps såg typot :-)

8. DON

DON Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min naturliga plats är bakfickan eller jackfickan så det känns lite skakigt att inte i.a.f. försöka skydda linsen. Men, jag gjorde testen och teoretiskt har du helt 100% rätt.

Något förslag?

9. siqmak

siqmak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kanske lite självklart men se till att inte ha nycklar, mynt eller annat i samma ficka som mobilen.

Last edited: 22 mar 2011
  10. DON

DON Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER