Förslag på tablets

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Flogger, 4 jan 2012.

1. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har en ZTE Light surfplatta som jag haft i ca ett halvår nu.

Generellt är jag nöjd med den, men vill ha lite mer nu. Så de önskemål jag har som verkar blir svårt att uppfylla enligt mina rundvandringar på forumet och prisjakt. Mitt hopp är jag missat någon eller att det finns någon ny platta som är på gång som uppfyller mina kriterier.

1. Storlek ca 7-8tum, tycker 10tum är för stort.
    2. Prestanda för att se 720p MKV filer, min light klarar nätt och jämt xvid.
    3. Ska gå att ladda via micro-USB så man kan använda befintliga laddare.
    4. HDMI för att kunna se film på tv.
    5. Batteri tid på över 5 timmar med filmtittande.
    6. Micro-SD kortplats.
    7. GSM / GPS, för att du ha den som GPS i bilen, utnyttjas sällan så det minst viktiga.

Det viktiga är de 4 översta. Så att den är smidig och ta med, stora 10tums surfplattor fungerar inte för mig. Vill även undvika konstiga laddare osv för att undvika att vara strömlös när man är ute utan och kunna låna en micro-usb och ladda med.

Det jag saknar är en klistrad tråd där någon sammanfattar olika typer av användinsgtyper och vilka plattor det finns stämmer överens med de kriterier.

Om någon nu sitter på så bred kunskap att detta är genomförbart vore det underbart.

2. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Har du kollat på Huawei Mediapad? Kanske att den saknar något av dina krav, men i stort sett borde dem kunna leverera.

Läs mer här: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=60063

Last edited: 4 jan 2012
  3. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag har samma önskemål av alla er här som har koll. skulle gärna lägga till BT om det är möjligt på listan. Håller sedan med om storleken, gissar att 8" skulle passa som handen i hansken. Har kikat på den DmTech 8xx...

8) BT

4. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för förslaget. Den hade jag inte upptäckt själv.

Det klarar tyvärr inte att ladda via micro-usb, utan bara via den speciella laddaren.

Den finns med på listan över intressanta alternativ så länge.

5. -ix-

-ix- Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Om du läser i tråden jag länkade till står det att en mjukvaruuppgradering ska göra att man kan ladda via usb. :)

6. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

1-3. Samsung GT-P6800 Galaxy Tab 7.7 16GB
    4. Går via MHL adapter, då ska laddnings kabeln samtidigt sätta i och andra ändan HDMI kabeln till TV.
    5. ca 10 timmar video uppspelning.

7. Flogger

Flogger Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nej, det missade jag, läste spec där det stod att den inte klarade att ladda via usb. Att de fixat till gör den mycket bättre ur min synvinkel.

Den faller bort på att samsung liksom apple har en egen usb/hdmi/ladd-kontakt.

Hade den haft en vanlig micro-usb + mini-hdmi kontakt hade jag nog slagit till på den.

Last edited: 6 jan 2012
  8. jacke08

jacke08 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

xoom 2 media edition (8,2 tum).

1-5 uppfyller den utan problem (spelar 1080p high med dice player)
    6. inget micro sd..
    7. GPS finns, kopplar den med bluetooth till min iphone för internet på resande fot

Köpte min från amazon.co.uk för ca 3600:- inkl frakt. Medföljande programvara var helt kass men iom att den har i stort samma hårdvara som galaxy nexus räknar jag med att den kommer flyta på sjukt fint med ICS