Förslag: varning då någon postat medan jag skrev

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Coldsnap, 23 jul 2010.

1. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det händer att jag sitter och klurar länge på ett foruminlägg, eller blir avbruten medan jag skriver och fortsätter senare, och därför kan det ibland gå en stund mellan det att jag börjat skriva en post tills det att jag postar den. (dessutom tar det 1000 år att scrolla sig igenom en quote med X10mini stock-textinmatning.) På en del andra forum jag hängt på har jag sett en skojig feature: när man försöker posta i en tråd där nån annan postat under tiden man skrev så får man en varning (och en automatisk refresh då att man kan se dom nya inläggen) och tillfälle att redigera sin post innan den går iväg. Detta minskar risken för redundanta forumposter ganska avsevärt. Inget jätteproblem kanske, och har ingen aning om hur det kan implementeras, men det är en av få funktioner jag saknar på det här forumet ;)

2. emil.s

emil.s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det hade vart en bra idé. Vet att det finns en plugg till phpBB, men det borde ju finnas en till vBulletin också.