Problem: Försöker uppdatera med CWM

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av ypzilon, 23 feb 2014.

1. ypzilon

ypzilon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag försöker lägga in I9300XXUGMK6 via CWM.
    Först fick jag error på "signature", bytte till en nyare CWM, kör nu ClockworkMod Recovery v6.0.4.6.

Började med m0_UBUGMK6_Debloated.zip och fick "status 7".
    Tog bort asserts-raderna i script-filen, då får jag bara "Installation aborted".
    Har även provat med stock I9300XXUGMK6 via CWM, även med den får jag "Installation aborted".

Några tips?

2. ypzilon

ypzilon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Efter att ha testat "allt" lyckades jag installera m0_UBUGMK6_Debloated.zip.
    Nu får jag ingen ordning på EFS-foldern. Gjorde en img-backup innan EFS Pro, men nu får jag ingen kontakt via EFS Pro.
    Har försökt med SAManager och den återställer EFS-foldern, men det hjälper inte.

Har även försökt med stock UBUGMK6.

Har provat denna metoden utan framgång: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2392632 (Backup & Restore EFS + Get out from Permanent Safe mode)
    Även denna har jag testat: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=43946365&postcount=15 (emergency.zip)

Last edited: 23 feb 2014
  3. ypzilon

ypzilon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Misstänker att det inte är det "vanliga" problemet med EMG4, utan samma problem som när jag uppgraderade till 4.1.2, då fick jag också fel IMEI-nummer och fixade det med Ariza patch, men det verkar inte funka denna gången.

Om jag fattat rätt så får man IMEI 0000.... eller "null" vid det vanliga felet. Mitt nya IMEI börjar på 3524 och det som står på baksidan på telefonen börjar på 3537.

4. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Vet inte riktigt vad som hänt men flasha en original mjukvara med odin eller heimdall.

5. ypzilon

ypzilon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har försökt det, med samma resultat. När jag uppgraderade till 4.1.2 förra året la jag in stock med Odin och den tappade bort IMEI.

6. ypzilon

ypzilon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag testade nu med 4.2.2, då fick jag IMEI 0049, gjorde återställning med SAManager och fick tillbaka 3524... men inte mitt riktiga. :(