Problem: försökt ta bort sim låset utan att lyckas.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av aka_the_barf, 21 mar 2013.

1. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

fick en galaxy s3 av en tjej kompis som började älska min s1 eftersom den var liten och smidig, den fick hon efter att hon tappat bort sin s3a som en av hennes bekanta "hittade" efter ett halvår hos sig(hmm). nåväl eftersom hon låst den via ime numret så ringde hon till tele2/comviq och låste upp den.
    satte i mitt sim kort och upptäckte att jag kunde surfa men inte ringa eller messa.
    så jag googlade runt och började med att roota enheten och sen testa galaxy sim unlocker utan framgång trots att den säger att allt är unlocked. testade även voodo unlocker men läste sen att den inte fungerade på JB.

antar att jag får bita i det sura äpplet och betala ett par hundringar till någon kod firma eller har jag helt enkelt missat något?

2. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ni bytte telefoner med varandra bara så? Å hon fick SGS1, du SGSIII (!) och va "nöjd" med bytet? Å så frågar du efter hjälp här om upplåsningen? Inte misstänktsamt eller så... :rolleyes:

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Last edited: 21 mar 2013
  3. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

vi är goda vänner och hon fick den innan efter som hon tappat bort s3an och gillade den så mkt att hon ville ha kvar den och visste att jag alltid varit sugen på s3an. hon sa att hon inte brydde sig eftersom hon inte hade något intresse av telefoner på sånt sätt jag har.

nåja får väll gå till polisen och fixa papper på att den är ärlig

4. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Den är grålistad.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

5. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

vad innebär det? när hon ringde och låste upp ime numret så skickade dom ett nytt sim till henne samt sa att det kunde ta några dagar.
    ska fråga henne om hon testade den innan hon gav den till mig.

6. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

fick en galaxy s3 av en tjej kompis som började älska min s1 eftersom den var liten och smidig, den fick hon efter att hon tappat bort sin s3a

Om IMEI numret är blockat. Låser verkligen operatörerna upp det igen? Och via telefon dessutom?

Jag har ingen aning därför frågar jag!

Last edited: 23 mar 2013
  7. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

gick till min lokala 3 butik och beskrev problemet. tjejen i kassan sa direkt att IMEI nummret fortfarande är blockat och att det är bäst om min tjej kompis går till en tele2 affär och ligimiterar sig så låser dom upp den direkt.
    vi ska mötas upp på måndag så ska jag nog bjuda henne på en bit mat oxå eftersom hon varit så snäll.

ok var nog otydlig. kompisen tappar bort sin s3a varpå jag ger henne min gamla s1a, ca ett halvår senare så hittar en bekant till henne hennes s3a. men då har hon gått och kärat ned sig rejält i min s1a som hon planerade att ge tillbaka till mig men säger helt plötsligt när vi står och diskuterar när vi ska flytta bilderna från s1a att hon verkligen gillar min gamla telefon och att hon gärna behåller den och jag kan få hennes s3a eftersom att jag bara gav henne s1an utan att vilja ha något alls i utbyte. jag sa åt henne att tänka igenom detta väldigt noga och bad henne ta ett par dagars betänke tid men hon hade bestämt sig. jag erbjöd mig att betala för telefonen men hon sa att min fina gest för ett halvår sedan vill hon verkligen återgälda och tänker därför inte ta imot några pengar.
    sen skiter hon verkligen i vilken telefon som är bäst då hon inte märker någon skillad då hon mest smsar och talar i telefon och knäpper ett par bilder lite då och då.

8. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Ja lycka till med legimiteringen på måndag! Förstår bara inte varför du frågar om sånt här när du tydligen v e t var du kan få hjälp. Det är inte så att vi som hänger här kan trolla upp sånt lås.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2