Först lagg/frys nu bara vibrerar svart skärm

Diskussion i 'Allmänt' startad av mbarneskar, 28 mar 2020.

  1. mbarneskar

    mbarneskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2018
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    37
    Har en Pixel 3a

    Idag så började hela systemet frysa, betedde sig väldigt konstigt. Mobildata slutade fungera, stod att laddaren var inkopplad när den ej var det, gick inte ringa/sms stod att flygplansläge var aktiverat, men det var INTE det. Provat starta om mobilen flertal gånger, utan förbättring.


    Är helt handikappad, att man inte kan göra nånting. Efter några timmar så blev skärmen totalt svart och bara vibrerar nu, i 6 timmar konstant... väntar på att batteriet skall ta slut och se om det blir nån skillnad när man laddar?


    Någon som har erfarenhet av något liknande? Köpte mobilen från Google tyskland i november.
     
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Kan garantera dig att det är hårdvara som har gått sönder... har du garanti kvar på den?
     
  3. mbarneskar

    mbarneskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2018
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    37
    Oj då! Lät inte bra :/ Hur kan det komma sig, har ju haft den så kort stund och inte tappat den eller liknande.

    Nåt man kan göra för att fastslå att det är hårdvaran 100%?

    Jag tror det, ska kolla upp imorgon hur det ser ut med garantin.
     
  4. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Om du försöker komma in på recovery mode och du faktiskt kommer dit så kan det om du har tur bara vara någon bugg men har aldrig hört talas om att vibratormotorn fastnar så i över 6 timmar... håll inne power knappen typ 10 sek och se om den startar om sig.
     
  5. mbarneskar

    mbarneskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2018
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    37
    Konstigt nog fungerar den nu,

    Bara legat den ligga sen förra helgen och prova ladda den nu och då funka allt som vanligt...

    Bör jag vara orolig? Nåt som jag skall göra för att det inte ska hända nåt framöver?
    Funderar på att ta bort alla vibrationer på tangentbordet och allt, ifall det var motorn som blev överhettad?