Första andriod luren

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Schedin, 12 mars 2011.

1. Schedin

Schedin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag är reltativt ny inom andriod området. Tänkte beställe en Samsung galaxy s i9000. Men nu innan jag får den, tisdag, så har jag kollat runt lite och undrar om det är värt det. Kommer ta den med ett abonnemang ifrån tele2. Men somsagt. Är det värt att vänta på s2 istället eller ta en lg optimus x2? Ser ut som om de kommer kosta samma peng ungefär.

Sen så har jag inte direkt något jätte behov av en megasuperduper telefon utan det som är i Galaxy s vore mer än väl nog för mig.

Så. Är telefonen fortfarande värd pengarna?

2. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag är jävligt nöjd med min SGS i alla fall. Om man tar sig lite tid och sätter sig in i flashing osv osv osv så kan man göra mycket skoj med luren.

3. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Beror ju lite på vad den kostar, svårt att säga om den är värd summan annars... :)

Helt klart är SGS en mycket bra telefon så visst är den värd någonting iaf. Men om jag vore du och kan vänta tre månader på en ny telefon så skulle jag definitivt hellre välja SGS 2. Men kan du absolut inte vänta denna tid så är SGS inte ett dåligt köp.

4. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Köp OX2 om du tror att du kommer använda mobilen längre tid. Dual core är som att framtidsäkra villan med 100-lina. Annars är SGS ingen dålig lur , men OX2 är en helt annan division så att säga. Hoppas de hjälpte lite :)

5. Schedin

Schedin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har juh somsagt haft mindre bättre mobiler i typ hela mitt liv. k990i och lg arena var de senaste jag använt tills de dött. Egentligen är jag "en telefon ska man ha att ringa med inget mer" person, men har sett vad man kan hitta på för kul med mobiler nuförtiden. Kommer denna Galaxy s hålla 2 år till eller kommer den dö direkt när dualcore telefonerna kommer ut?

6. Kent

Kent Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.122
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Platta:
    Ipad air M1
    Platta 2:
    Ipad 10.5 pro
    SGS har varit död i 8 månader, först nu har den börjat vakna. Tycker du ska satsa på en dualcore, finns ingen anledning att köpa vanliga SGS.
    1# Ingen vet om Samsung släpper Gingerbread för SGS. SGS2 och LG får det helt säkert.
    2# 2.2.1 uppdateringen för SGS har gjort grymt mycket för hastigheten, men många har problem med GPS.
    3# SGS kostar för mycket när man kan få en dualcore för samma peng. Känns dumt att köpa gammal teknik.
    4# Värdeminskningen blir större. SGS2 eller lG kommer vara värt mer om 1-2 år ifall du vill byta ut den.
    5# Mycket personlig åsikt, men jag ska aldrig ha en Samsung igen. Tycker de har betett sig som riktigt amatörer när det gäller uppdateringar. Ringar man kundtjänst är de helt oförstående och påstår att SGS inte har några nätvärdiga problem :) Frugan har en Desire som tills nu har varit överlägsen min Galaxy S. Ändå skulle min ju ha varit King of the hill....