Diskussion: Första intryck av S10+

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av Timpppa, 8 mar 2019.

1. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 116
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Ska säga direkt att jag inte köpt nån S10:a än men blev grymt sugen nu. Lekte med en S10+ nyss och det första som slår en är skärmen, alltså herregud vilken fenomenal skärm det är. Tänkte inte på kamerahålen alls och det är ju positivt.

bernard, Kristy, tmyrg och 7 andra gillar detta.
  2. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 709
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Jag har också lekt lite med en S10 Plus som min bror köpte, jag kunde inte låta bli vara förbannad på dessa fula hålen. Dessutom så märkte jag inte direkt nån skillnad mellan min Note 9 och S10+ i form av spontan användning, prestandan kändes lika OK.

Och som sagt i tidigare inlägg i en annan tråd att jag väntar på Note 10 till hösten dock har jag svalt intresse numera för Samsung när de bara släpper Exynos till oss medan USA o vissa andra länder får Qualcomms Snapdragon som är snabbare och effektivare!

Tyvärr har många hakat på konstiga trender antingen med de fula hålen i skärm till "pop-up" kamera eller sliders. Jag är besviken på de flesta. Återstår Xperia 1 som inte har fula hål dock en avlång lur.

bernard gillar detta.
  3. Jontelitokd

Jontelitokd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P
    Har precis satt på skärmskydd fram och bak, så inte pillat mer än det, men jääääääääääklar så snygg den vita är, dra åt! :)

bernard, CaptainMorgan och frpl gillar detta.
  4. Gurkburk92

Gurkburk92 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    497

MINA ENHETER

Hade glömt vilken färg jag valde, tydligen var de vit.. Måste säga att hela telefonen är sjukt grann!

frpl gillar detta.
  5. karhart

karhart Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Jag är galet nöjd också. Skärmen är helt perfekt, jag älskar storleken på telefonen. Har stora händer och hanterar den med lätthet. Ljudet, kameran, allt är bra. Köpte en prism svart.

6. Nikolodien

Nikolodien Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Första intrycken går inte att klaga på. Tyckte först att fingeravtrycksläsaren fungerade kasst, kunde knappt registrera mitt finger. Slog sedan på inställningen för tryckkänslighet, efter det fungerar det kanon. Även med svettiga/blöta fingrar.
    Skärmen är ett rejält lyft från op6, flyter på hur bra som helst. Sänkte animationer till 0.5x.
    Hålet för kameran märker jag inte direkt av, enbart när jag ska se batteriet, för då kollar jag där kameran sitter :teeth:

Batteriet håller bra. Körde med maximalt energisparläge över natten, oklart hur många procent det drog, men jag har en skärmtid på 2:28, senaste laddning för 11h sedan och procenten ligger på 71. Helt ok ändå. Kör med mörkt tema, i one ui samt de appar som stödjer det.

Kommer på en sak som jag stör mig på och det är när man scrollar mellan senast använda appar. Jag kan inte svepa snabbt till de som ligger längst bak, utan det är verkligen bara en app i taget. Går det att ändra? Tänker att det nog inte är en nyhet för er som använt one ui tidigare.

Mvh.

CaptainMorgan gillar detta.
  7. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 212
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Du kan testa dra in Good Lock 2019 om det stöds på S10'orna än (är osäker på den saken). Då kan man justera lite saker och jag har gjort som nedan på min S9+ som jag tycker är mycket smidigare. Men det krävs lite halvmeck då det egentligen inte är tillgängligt i våran region. Men det finns förklarat här: Good Lock 2019 with Android Pie support is finally here

bernard och Nikolodien gillar detta.
  8. Bluejackme

Bluejackme Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Mitt första intryck av telefonen är att, Oj vad stora alla ikoner är! Fick fick ändra upplösningen till högsta och ändra DPI från 411 till 556 nu ser deet OK ut utan att tangentbordet påverkas så mycket, Batteri tiden trodde jag skulle vara bättre, efter att ha lekt runt med den igår från ca 19:00 va batteriet 100% kl 23 va jag nere på 39% skärmstyrkan va inställd på ca 40% i snitt, vanligt surfande och testade kameran. Kameran trodde jag också skulle vara bättre spec på inomhus fronten med vanlig belysning tänd, bilderna blir inte skarpa och det är mycket brus i bilderna fotar man i autoläge inomhus tycker jag att den överexponerar det svarta så bilderna ser ju kontrastlöst ut, i PRO läget funkar det bra. men för övrigt känns telefonen bra men det är inget WOW över den, uppgraderade mig från S8+ och tycker inte det är någon större skillnad på dom, tycker även att min s8+ har lite bättre batteri eftersom den dalar inte lika fort neråt :)

night77 och bernard gillar detta.
  9. Nikolodien

Nikolodien Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    269
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Okej, ska testa mig på det. Tack för tipset!

bernard gillar detta.
  10. Hessi

Hessi Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    346

MINA ENHETER

Hämtade ut min telefon vid 15-tiden idag och lekte med den i ca 3 min. Kände ingen direkt wow-skillnad då jag fortfarande är väldigt nöjd med min S8+, så den har legat i kartongen sedan dess. Det enda jobbiga med min nuvarande telefoner är att skärmen åkt på en del stryk... Får se om man kanske skickar tillbaka den eller om man väljer att behålla den trots allt.

night77 och bernard gillar detta.
  11. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Det enda jag inte gillar är powerknappens höga placering. Men inte så viktigt när man har dubbel-tap på skärmen för att väcka upp.

Last edited: 10 mar 2019
    FrozenWithin, bernard och Coolmupp gillar detta.
  12. Bluejackme

Bluejackme Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

H

Har också en s8a+ och märkte heller ingen stor skillnad i varken kamera eller prestanda ändå har jag 12gb versionen

bernard gillar detta.
  13. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Jag märker en stor skillnad när jag går tillbaka till min S8+, den känns seg efter att ha kört S10+ en stund. Testa ljudet i hörlurar, S10+ är mycket högre och bättre tycker jag.

karhart gillar detta.