Nu har jag också fått min nya Galaxy S10+ Prism Black (128GB). Köpt på MediaMarkt, var faktiskt inställd på en rejäl försening dock blev det inte fallet så. Blev lite överraskad när MediaMarkt skickade mejl för att hämta luren (i Lund).
Jag kommer att basera min "första intryck" på S10+ jämfört med min gamla Galaxy Note 9 (512GB/8GB RAM).
+ känns lättare och händigare! Den är kortare och passar bättre i handen.
+ skärmen ser faktiskt bättre ut än Note 9. Vad som ligger bakom det bryr jag mig inte om.
+ Kameran har jag inte testat så mycket av men den känns en aning rappare än Note 9.
+ Overall prestanda känns bättre och telefonen mer responsiv.
+ Fingeravtrycksläsaren fungerar helt OK, man ska trycka lite extra på skärmen för att få den igång, jag tycker det är helt ok. Jag förstår inte varför folk har skrivit så mycket negativt om det.
+ Batteriet vet jag inget om än, det är första laddningen så det lär ta några dagar tills jag kan berätta om dess prestanda.
+ Nu kan man schemalägga "mörk" tema. I Note 9 kunde man inte göra utan man fick slå på den manuellt vilket var irriterande moment.
Än så länge känns telefonen som en bra uppgradering men har du ont om pengar så behåll din Note 8/Note 9/S9/S9+ och även S8/S8+.
Last edited: 16 mars 2019