Jag har nu haft Pixel Fold och tänkte i det här inlägget dela med mig av de första intrycken jag fått av luren efter några dagars användning!
Jag älskade verkligen Pixel 4XL men har inte gillat uppföljarna riktigt. Men det märks att Google jobbat länge på Pixel Fold. Jag gillar den verkligen och det är ju främst en sak som gör att den sticker ut från Z Fold: formatet. Här har du en användbar skärm på framsidan samtidigt som den inre displayen också är tillräckligt bred så att du kan få plats med två appar sida vid sida på ett mycket vettigt vis. Pixel Fold har precis rätt format så jag typ ersatt min dator med den här telefonen. Den har en riktigt bra haptic feedback motor som gör Pixel Fold till en fröjd att skriva på! Telefonen har kanske inte de bästa kamerorna på pappret, men jag tycker verkligen att Google fått till kamerorna i Fold.
Jag vet att många videoklipp visar något slags "blänk" i den inre displayen. Detta är dock inte mer märkbart än i andra foldebles. Det är alltså ingenting som stör. Som de flesta troligen också vet så viks inte telefonen helt platt. Detta tror jag är för att telefonen ska åldras bättre. Det är dock hyfsat irriterande. Skarven må se stor ut på bilder, men jag stör mig inte alls på den faktiskt. Den är betydligt mer märkbar i Samsung Galaxy Z Fold5 när displayen är igång.
Trots ganska krävande användning med två appar sida vid sida så har telefonen inte fryst en enda gång. Känns som att de verkligen justerat Tensor G2-chippet.
Jag kör just nu betan av Android 14 och tycker batteritiden verkligen är fantastiskt! Får ut en dags användning på en laddning.
Saker jag dock stör mig på:
- Det verkar inte finnas någon inställning att fortsätta vad man håller på med på den inre displayen när man viker ihop luren och vill fortsätta på den mindre displayen.
- Vikten. Visst, den andas verkligen premium, men den är lite väl tung.
Jag kan redan nu säga att jag hade valt Pixel Fold före Z Fold5 alla dagar i veckan. Varför? Formatet! Sedan tidigare vet jag att Z Fold5 har ett värdelöst format på utsidan. Men när man testat Pixel Fold så undrar man verkligen också hur Samsung tänkt med formatet på insidan. Jag är minst sagt lyrisk hittils över Fold.
Om ni har några frågor så är det bara att hojta!

Click to expand...