Övrigt: Första intrycken efter några dagar

Diskussion i 'Xperia Z1 Compact' startad av upnorth, 9 jan 2015.

1. upnorth

upnorth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OBS: Jag har inte bytt på 3½ år och kommer från en rootad och i allmänhet buggig LG Optimus 2X ;)

+ Byggkvalitet: känns sjukt stabil och bra byggd även om luckor för och hantering av SIM-kort och SD-kort är lite osmidigt
    + Prestanda: (som sagt, se "OBS" haha) det ska vara en topplur i "mini"-format för 2014 och jag klagar inte!
    + Finish: känns faktiskt rätt lyxig, bara en sån sak som att power-knappen, kameran och ljud-utgången har blank finish är nice!
    + Batteritid: Har testat lite olika användning och hemma med WiFi och ett par appar igång får jag ut 2 dagar utan att stänga av den på natten. Utan WiFi på hela tiden och lite mindre aktivt pillande har jag 36% batteri kvar kväll #2.

- Problemet med en lyxig finish är att alla glatta ytor gör den mindre enkel att hålla i säkert med en hand (vilket var ett krav för köpet). Känns dessutom som att en så här rigid struktur på hårdvaran gör den mer känslig för att gå sönder om den tappas eller liknande. Min LG 2X kunde jag släppa i golvet i trägolv på fester och fortsätta använda som vanligt, det törs jag inte längre :/

Last edited: 10 jan 2015
  2. kalleboston

kalleboston Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194

MINA ENHETER

Får jag bara fråga varför ditt inlägg ser så konstigt ut? Inget illa menat.

3. upnorth

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, nåt mer än overkill på färgformateringen du undrar över? Ändrar till en mörkare grön så kanske det blir bättre ;)

4. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag har aldrig reflekterat över att telefonen är hal, eftersom jag har haft ett skal på den sen andra veckan jag ägde den. Med t.ex. ett silikonskal så lär den inte halka ur handen i första taget.

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 370
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Nu har ju Z1 Compct, vad jag förstått, plast på baksidan vilket gör att den inte bör gå sönder lika lätt där - som den nya Z3 Compct vilken har glas på baksidan också.

Men annars är ju ett skal att rekommendera, finns ju allt från supersmidiga som ger bättre grepp till de som gör att du i princip kan misshandla telefonen.

6. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Just eftersom det är plast så ville jag ha skal, eftersom baksidan inte går att ta bort och riskerar att bli väldigt repig. På en telefon där baksidan är en löstagbar kåpa tycker jag det inte är så nödvändigt med skal, där kan man ju byta kåpan om den blir repig.

Skal ger ju också normalt en liten upphöjd kant på framsidan, så om man lägger telefonen med skärmen neråt på ett ett bord så hamnar inte glaset mot bordet.

7. upnorth

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte skaffa laddockan och ett diskret skal men har svårt att hitta nåt som finns i lager som skyddar hörnen utan att vara en "bok", nån som vet nåt?