Fick hem min igår. Min första Samsung någonsin. Blev en nu pågrund av att det inte finns någon annan android i denna storlek som lockar. Har senaste cirka 10 åren kört oneplus som jag har varit hur nöjd som helst med förutom storleken. Senaste 4 åren en oneplus 6:a.
Första intrycken:
Gillar byggkvaliteten I samsungen, riktigt snygg, redig och lätt. Perfekt storlek för min smak.
Saknar dock ett skal fruktansvärt mycket då den är väldigt hal att hålla i utan. Väntar på ett Latercase som har leverans i mars tyvärr.
Skärmen är grym som väntat med en enorm ljusstyrka.
Prestandan är riktigt vass, helst efter man stängt av animationerna, då märker man det verkligen. Inte kännt utav några "Mikrolagg".
Laddningen är helt ok men kunde absolut vara snabbare givetvis.
Batteritiden måste jag nog återkomma med då jag använt den så kort tid men förväntar mig inte några mirakel direkt.
Mjukvaran är helt klart ett steg ner i mitt tyckte. Spyr av alla Samsungs egna appar som såklart inte går att ta bort om ens att inaktivera. Så otroligt påtryckande så man spyr. Blir sugen direkt att roota. Annars så finns det många inställningar som jag har nytta utav i mitt användande.
Överlag positiv men en del att vänja mig vid också. Får se vilket håll det beger sig mot längre fram.
Last edited: 24 februari 2022
Snapphane, thompo och BigF gillar detta.