Hej gott folk! Letar efter en vettig första surfplatta till mina föräldrar. Runt 1000kr (inte exakt, kom med förslag under och över) helst 10" skärm. Hört bra om pipo och mele vid sidan om alla "kända" märken. Helst från återförsäljare som inte strular om plattan har problem o.s.v. Pålitlig återförsäljare helt enkelt! Används till, streaming, lite dokumenthantering, lite ev film och allmänt surfande. tack på förhand!
Ja jag kan rekommendera Pipo. Har själv en m7 pro, men vill man ha 10" skärm så finns m9 pro som ska vara bra. Dock förespråkar jag att man installerar custom rom på "kinaplattor" för att få ut det mesta av dom. Inget svårt om man sätter sig in i det. Vad gäller försäljare så är det lite mer klurigt. Alltid problem om man behöver skicka tillbaka en platta till kina. Oftast är det inga problem, men skulle man ha otur så kan dom jävlas. Frakten får man själv betala och det tar oftast lång tid. Jag handlar själv från merimobiles och har inte haft några problem än så länge. Har inte behövt skicka tillbaka något så jag vet inte hur dom är om det skulle behövas. I det stora hela så rekommenderar jag helt klart att köpa en "kinaplatta" då man får mycket mer för pengarna, men det är lite mer risk än att gå till netonet.
Tack för svar och all info runtomkring. hmm, gissar lite vilt nu på att dem vill ha större skärm. 7" vore inte heller helt fel. sjukt bra pris på dessa just nu. http://www.ebay.co.uk/itm/ASUS-NEXU...parms=clkid=3115303230781537157&_qi=RTM944708 Farsan kommer att läsa mycket från plattan.