Förstärkare till Sonos takhögtalare

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Hlarsson, 6 jan 2021.

1. Hlarsson

Hlarsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag har precis flyttat till ett hus där jag har två Sonos takhögtalare i köket men som inte är kopplade till något. Det rekommenderas på Sonos sida att ha Sonos Amp till högtalarna. Tycker den är ganska dyr. Tänkte höra om nån vet om det går lika bra med en annan förstärkare. Har kollat på en Sony 2-kanals stereomottagare STR DH190. Är jag helt ute och cyklar eller skulle det funka med en sådan stereomottagare och bara koppla in högtalarna? Skulle det påverka ljudkvalitén att inte välja Sonos.
    Blir väl egentligen bara bakgrundsmusik när om man har folk över eller lite högre musik när om man vill få matlagningen att bli lite roligare.

2. pitrus-

pitrus- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    756
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Högtalarelement som högtalarelement, att du skulle behöva ha just ett Sonos slutsteg är bara säljskitsnack. Kör vilken förstärkare som du önskar. Om du ändå inte har fler Sonos-enheter så finns ingen större anledning att gå på detta om du inte absolut är insnöad i deras lösning som sagt.

EricG och Hlarsson gillar detta.