Förstår inte hur jag byter Medd. till Go SMS

Diskussion i 'Applikationer' startad av tanken22, 8 feb 2011.

1. tanken22

tanken22 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har laddat ner Go SMS, men jag fattar inte hur jag ska göra för att byta den till standard-smshanterare.

Hittade en engelsk förklaring där det stod att man skulle välja Clear Defaults för originalapplikationen
    under inställningar>program och sen får en fråga vad man vill använda istället. Men har inte lyckats hitta rätt.

Någon som vill hjälpa? Har svenskt android (med engelskt go sms)

2. inact_044

inact_044 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

först gå in på orignial sms appen. > inställningar > "visa medelanden istatusfältet" klicka bort den så slipper du dubble signal o medelanden när sms kommer.

När du får ett sms så ska de komma upp en ruta som frågar vilken sms app du vill ha.. klicka i go sms o klicka också i att "använd alltid denna"

sen är de allt... va så för mig iaf..

EDIT!: de är ju samma när du väljer launcher installerar du en ny eller anvinstallerar så kommer de upp. "vilken app ska du ha som standard" blir samma för sms men när du får en inkommande"

3. tanken22

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack!
    Jag tror det fungerade.

Massa lustigheter med telefonen nu, så det är svårt att avgöra :D

Last edited: 8 feb 2011
  4. inact_044

inact_044 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

lustigheter? nu får du allt förklara dig :P
    man kan ju göra om lite, typ få de att se ut som iphone sms osv om de va de du menade :D

5. tanken22

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äh, SMS:en som blev skickade till mig kom inte fram, sen kom alla fram på samma gång, så jag fick ju flera aviseringar och trodde först att det var dubbletter, men sen fattade jag att att det var en klump och då kom jag inte ihåg hur många aviseringar jag fått.
    Fick ingen förfrågan om val av SMS-app, men det var GO SMS som öppnades när jag klickade på sms:et så det verkar fungera ändå...hoppas jag.