Problem: Förstörde fabriksåtersällning mitt batteri?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av slusk, 23 aug 2012.

1. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har varit lite missnöjd över min batteritid på mobilen så jag sparade ner allt och tänkte att jag drar en systemåterställning på den och nu är det ännu värre!

Jag satt och fikade med en polare och åkte runt lite med bil här i Västerås under den tiden jag hade mobilen ur laddaren och efter 5h var batteriet tvärslut.

Vad är det som kan ha hänt jag har bara installerat 5st appar efter jag gjorde återställningen och stänger av alla program via senaste program-knappen när jag använt dom.

Har någon nått tips?

Kan också tillägga att jag hade skärmen på avstängd via strömkontroll panelen, alltså inte på auto eller på halva utan helt av!

Last edited: 23 aug 2012
  2. olovskiij

olovskiij Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Mycket synkning? det gör ju att luren inte går ner i deep sleep! bara något jag kom att tänkte på¨direkt

3. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har stängt av auto-sync för att jag ville kolla hur bra batteriet är.. Så den står på off! :(

4. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Det är något som väcker telefonen konstant och håller den vaken länge, ser det ut som. Jag hade ett liknande problem, men där väckningarna var frekventare men kortare. Jag gjorde en fabriksåterställning och det avhjälpte problemet.

Men i ditt fall verkar något ha blivit fel. Vilka appar har du installerat? Gick allt rätt och riktigt till vid fabriksåterställningen?

5. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja den klagade inte på nått när jag gjorde återställningen, har testat 2ggr ena gången sparade jag allt på minneskortet andra gången en full-wipe...
    Dom appar jag har dragit ner är badoo, väckarklocka extreme, handcent, spotify och fb messenger.. Hade alla dom här innan också och då fick jag ut runt 8h användande med surf, musik, sms osv... Nu under denna tid skrev jag kanske 4-5st sms och pratade i telefon 2ggr på kanske 30sek/samtal inget mera!

6. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Om man kollar på de bilder som du har bifogat så står det tydligt att det som väcker telefonen är du och batteriet dräneras av din användning. Frågan är vad som ligger bakom "Operativssystemet android". Om jag var du skulle jag avinstallera så många appar som möjligt, inaktivera så många stock-appar som möjligt, minimera synken och se över ditt användande. Om det inte blir en avsevärd skillnad så vettefan.

7. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Men grejen är ju den att jag bara tände skärmen för att kolla sms, svara på sms osv när jag tände skärmen.. Satt och fikade med en brud större delen av tiden.
    Jag har bara några appar installerade nu och det var absolut inte så här dåligt innan jag körde återställningen.. Kan det ha att göra nått med batterikalibreringen som försvunnit när man körde den, kan man göra om det på nått sätt? Iofs har min wifi-antenn nästan slutat att funka helt nu så lär tyvärr lämna in den iaf för att få den fixad :(

8. Phoenix95

Phoenix95 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sådär var det för mig också innan fabriksåterställningen. Nämligen att operativsystemet Android låg väldigt högt uppe och sög på batteriet. EFter återställingen blev det underbart. Men igår så laddade jag mobilen och när jag drog ur laddaren och använde mobilen märkte jag direkt att batteriet var sämre och tickade ner snabbt. Då gjorde jag snabbt en hard-reset, alltså håll ner på/av knappen i 10 sekunder. Efter det har batteriet gått tillbaka till "underbart" :). Men som det ser ut hos dig ska det absolut inte vara. Jag har synk på en del appar som mail och väder och lyssnar musik ca 2 timmar om dagen, och då håller mitt batteri i två dygn. Om det inte löser sig och du inte får hjälpen här så bör du lämna in den.

9. UkuleleSolen

UkuleleSolen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag kan tänka mig att Badoo ligger och synkar och kollar mot servern hela tiden. Har upplevt att Badoo är batterihungrigt.

10. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag stänger av alla appar hela tiden och i går fick jag ut 5h innan mobilen dog.
    Men då testade jag att göra en sån där hard-reset och laddade upp den ordentligt och i natt när jag kom hem efter en kväll på puben med sms, telefon osv så hade jag 75% kvar efter 4-5h användning så verkar som att den där reseten gjorde susen.
    Tråkiga är att min wifi-antenn är glapp så lär lämna in den iaf :(

11. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Har kört fabriksåterställning, hard reset och ligger efter 11 h på 14 procent batteri kvar och skärmen har varit vaken i 2 h. Skärmen har stått för prick 50 procent av batteriförbrukning. Vad kan va fel? Vad bör jag göra?

12. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vad har du för ljusstyrka på skärmen?

13. mrphille

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Autoinställningen.

14. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Finns en app som sänker autoinställningarna lite extra då även jag tycker att den är lite ljusare än vad som behövs.. Kanske borde testa den!

mrphille gillar detta.
  15. mrphille

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Vad heter den? Blir det som auto eller kan jag egentligen bara sätta ner ljus utan app?

16. slusk

slusk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Vet inte det stod i någon av trådarna för någon dag sen så kolla i dom!

17. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
  18. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Inget är fel, HOXen har så dålig batteritid tyvärr. Jag har aldrig fått ut mer än typ 14h, och då har jag pressat den i slutet.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

mrphille gillar detta.
  19. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Det gäller bara stock rom, dvs mjukvaran. HTC One X har en utmärkt batteritid med vilken annan custom rom som helst. ;)

20. arvesen

arvesen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Jag får ut ca 16h ur telefonen med 4-5h skärmtid. Har bara gmail på synk och skärmens ljusstyrka sköter jag manuellt med en widget. Kör inte någon custom rom!