Försvinner alla mina apps och inställningar vid en uppdatering av telefonens mjukvara

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av strumpan76, 31 aug 2010.

1. strumpan76

strumpan76 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch7 44mm LTE
    Ja som rubriken lyder, försvinner alla mina apps och inställningar vid en uppdatering av telefonens mjukvara?
    Kan jag på nåt sätt spara allt detta och sedan enkelt lägga in det i telefonen igen?
    Hur i sånt fall?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 219

MINA ENHETER

Vid en officiell uppdatering OTA eller med SEUS så ska det inte vara någon fara. Men en backup ska man ändå alltid ha för olyckor händer.

3. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Mina försvann när jag körde SEUS, så fick sitta fixa till allt igen.

4. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

När jag gick från 1.0 till 1.1 med SEUS så försvann allt. När jag gick från 1.1 till 1.2 så fick jag valet i SEUS om jag ville blåsa om helt eller uppgradera och behålla befintliga data. Verkar vara likadant för fler. Kan det vara så att 1.1 har någon funktionalitet som inte 1.0 har som krävs för en vindstilla uppgradering?

/Daniel

5. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Vid användning av Update Service (SEUS) så fick jag välja, uppdatering eller uppdatering+rensning (kommer inte ihåg exakt vad det hette).

Använd den inbyggda backup-funktionen för att spara inställningar till minneskortet. Obs när jag körde backup så sparades inte kontakterna (!), det gjorde inte så mycket eftersom de i mitt fall också fanns på SIM kortet. Inför nästa uppgradering kommer jag dock att använda något bättre backupprogram som även kan spara appar.