Förväntningar och förhoppningar iphone 5

Diskussion i 'Off Topic' startad av R530, 23 maj 2012.

1. R530

R530 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vad tror ni, vad förväntar ni er, vad hoppas ni på ?

Jag hoppas att designen blir uppdaterad och att de gör något nytt med interfacet. Ifall de bitarna faller på plats tänker jag absolut skaffa den, åtminstone för att testa ett tag iaf. Hur känner ni?

2. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Skulle vara intressant om den hade en större skärm än 3.5 tum och sen HD-upplösning. Fyrkärning processor och ett grafikchip av dess like man aldrig sett.

3. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Famlar i mörkret just nu. Har kört Android i några år nu, 3 lurar plus plattan jag fortfarande använder. Kör dock wp7 lur nu.

Lite less på lagg och instabilitet, windowsluren är trevlig men är det så att apple gör nåt stort nu så vete fan.

Hatar mig själv dock för att jag känner sånt motstånd mot appleprodukter, har så svårt att se mig själv med en iPhone. Nästan spyr åt dessa iphones som ligger och dräller överallt på jobbet, ser likadana ut allihop men med olika fåniga skal. Så sanslöst mainstream!

Men. Dom är jävligt duktiga och man ska aldrig säga aldrig...

Sent from my Lumia 800 using Board Express

4. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag bryr mig inte om antalet kärnor, tycker att android håller på att gå vilse i prestandakriget. Användarupplevelsen och att luren driver operativet bra är det viktiga.

En större skärm blir det, dock inte för stor föför då skrämmer man bort en stor del av iPhone användarna.

5. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

"hatar mig själv dock för att jag känner sånt motstånd". Varför det? Apple kör en minst sagt äcklig stil. Må så vara att allt flyter. Dom är fortfarande den mest penninghungriga, skrupellösa samt desajnöverdrivna amerikanska firma in de world. Jag har haft två ipods, aldrig mer apple.

Med RAY via tapatalk

6. resorb

resorb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hoppas på en 4" skärm, inte mer. Kommer troligen med samma A5x chip som nya iPad. Har en känsla av att den kommer likna en iPad i form och material, ingen glasbaksida på 5:an :)
    Kameran blir nog samma som 4s. Men man vet aldrig med Apple...

7. R530

R530 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Personligen tycker jag det enda som behöver ändras på iphone är själva interfacet, alltså inte bara en massa ikoner, och att den inte ska vara i glas. Jag tvivlar att skillnaden i ios6 kommer vara så stor som det behövs, men hoppas på något nytt iaf. Sen är det redan så gott som säkert att den kommer att ha 4" finns ju en massa leaks på bl annat gsmarena.

Jag har haft iphone 4 tidigare, trivdes rätt ok med den tills jag fick testa android, sen dess har jag hela tiden längtat efter den dagen då de två kommer förenas på något vis..så att antingen android uppnår den nivå av kvalité i design eller att iphone får den möjligheten att anpassas..vilket som passar mig.

Har den senaste tiden använt miui rom med iphone tema och är helt fascinerad fortfarande efter 2 veckor..det är bokstavligen det bästa av båda världar :) man kan alternativt använda espier launcher men då får man inte helheten.

Last edited: 23 maj 2012
  8. Irregular Programming

Irregular Programming Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

För att alla skärmar till telefoner har varit för små?

Min Galaxy Nexus skulle utan problem kunna vara lite större. Det är ju bara att köpa en telefon med mindre skärm om man nu skulle tycka annorlunda.

9. Sleepwalker

Sleepwalker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du har en Android-telefon va? iPhone kommer inte få fyrkärnig processor på minst ett år. Garanterat inte detta året, kanske nästa.

Själv föredrar jag egentligen skärmen som är nu, men MAX 4". Enligt mig så behöver de inte ändra designen, men jag antar att om de kan komma på något bättre så blir det en ny design.

NFC kanske vore bra eftersom det här med mobilbetalningar inte kommer att ta fart förrän Apple hoppar på tåget.

10. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Penninghungriga?

Har du inte insett att de alla enbart är ute efter att tjäna pengar på oss?

Det företag av de tre stora som väl gjort något för välgörenhet ska väl då vara Microsoft som skänkt åtskilliga miljarder, Google vet jag inte men jag är skeptisk...

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2

11. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Nej, det är ju inte det. Alla nya high end-telefoner kommer ju med en feteskärm.

12. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Stor skärm är mycket bättre än en liten skärm :)

En kompis har en SGS II och jag har en Note. Jag fick känna på hans SGS II och den är alldeles för liten :P

13. Droid113

Droid113 Guest

o_O

OnT: Säger som Facemeat sa i sitt första inlägg, med undantag för skärmstorleken:

Android or GTFO

14. _z_

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Iphonen ska ju vända sig till en bredare kundkrets, allt ifrån teknikfreaks till medelålders hemmafruar och så länge dom bara gör en modell så vågar dom ju inte fläska på med för stor skärm, tror att risken då är att dom tappar en stor kundkategori.

Nu lutar det ju dock åt 4“ och om dom utnyttjar utrymmet bättre så behöver den ju inte bli så mycket större...

15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag antar du skämtar? För vem är du att bestämma att en stor skärm är bättre än en liten skärm?

Varför kan en sådan här tråd inte hållas utan att den ska fyllas av diverse bös som säkert bortförklaras som skämt?

Jag vill fortfarande se tactile skärmar för bövelen.

16. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Du, måhända, men jag tror ett företag som Apple skiter i vad just en individ kräver.

Nu gör jag ett antagande, men jag tror också att största delen iPhone-använder rent ut sagt skiter i vad som faktiskt finns inuti luren så länge den uppfyller deras behov samt ser tilltalande ut.

Last edited: 24 maj 2012
  17. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Håll er till ämnet. Spårar tråden ur en gång till så får vi låsa den.

*Tråd rensad*

18. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Att lyssna till vad individer vill ha är det enda Apple sysslar med. Man blir inte så stora om man inte segmenterat marknaden och försöker möta så många viljor som möjligt. Det går inte att förneka Apples framgång och att de byggt upp en otrolig tillit till sitt varumärke.

Det finns lite olika sätt att verka på som företag här i världen och det sättet Apple gör just nu är ingenting som fungerar i längden. De tar ut på tok för stora marginaler och även om kunden gärna betalar överpris så kommer inte detaljister, grossister, producenter och andra inblandade att alltid hålla Apple om ryggen.

Om 10 år ser det helt annorlunda ut. Om Apple inte börjar samarbeta med sina egentliga samarbetspartners vill säga. De får slipa ner sin otroliga vinstmarginal och dela med sig mer av kakan för att leva länge.

19. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Klart Apple har haft stor framgång och att de försöker möta så många viljor som möjligt, men man kan omöjligen i dagens läge kunna leva upp till allas önskningar.