Förväntningar på 2.0/2.1?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Crozz, 23 jan 2010.

1. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

I mars sägs det att Acer släpper 2.0 för oss med Liquids. Mina förväntningar på nästkommande version är då att få tillgång till att köpa apps samt en bättre batteritid, processorn lär väl ha bättre drivrutiner? Sen skulle det vara bra om NemoPlayer drog lite mindre batteri.

Vad mer kan jag förvänta mig och vad förväntar ni er?:)

2. spirry

spirry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min allra största förhoppning är att det kommer en uppdatering till 2.0/2.1 först och främst. Det verkar väldigt ovisst om det verkligen kommer att släppas en eller inte.

Att få köpa apps kan ju inte acer eller en uppdatering påverka, det kan man ju bara hoppas google fixar snart. Egentligen så borde man redan kunna köpa apps, fattar inte varför google inte redan fixat det.

Men i övrigt håller jag med dig, bättre batteritid vore som en gåva skänkt från ovan!

3. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Att processorn ska få ung. samma resultat som nexus i BenshmarkPi, iaf runt 4000. Och att kamran får nån form av bildstabilisering

4. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Men ger inte 2.0 möjlighet att köpa apps utan root? Nej, Acer har inget med saken att göra :)

5. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Nej, det beror på vart du bor. Om du tex har en hero med 1.5 och bor i tyskland kan du köpa apps.

6. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Borde det gå att köpa apps med root och Market Enable?

7. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Mina förhoppningar är att i.o.m om dom släpper en uppdatering till 2.* även släpper källkoden till kärnan så vi har telefoner som är möjliga att hålla up-to-date med de nya android-versioner som släpps ett bra tag fram (sen om det blir officiella släpp eller hemkok bryr jag mig inte om, bara dom är stabila och inte bloatade).
    Enda nackdelen med 1.6 är egentligen att det är gammalt och att nu när Nexus1 och Milestone finns så kommer folk att börja skriva fler program för 2.* och därmed finns en stor risk att vi inte kan köra de nya program som utvecklas och kommer att utvecklas.

8. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag vet att flera andra länder kan köpa apps, jag syftade på Sverige. Vi har inte tillgång till att köpa apps förutom ifall vi skaffar root eller Nexus One. 2.0 sägs ge oss svenskar tillgång till att köpa apps.

9. spazz

spazz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att endast ha en N1 med Android 2.1 ger ej tillgång till betalapplikationer utan det krävs root + MarketEnabler. Betalapplikationer finns överhuvudtaget för den svenska marknaden än.

10. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Konstigt, läste här på Swedroid att någon slapp root med sin Nexus One... Strunt samma!

Kom igen Google...!

11. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Börjar undra om någon verkligen klarar tillverka en komplett fullt fungerande 2.*-rom till Liquid innan Acer släpper en officiell (om dom nu gör det).
    Håller tummarna, önskar och hoppas att någon lyckas. Dock börjar jag bli skeptisk.
    * Få utvecklare till liquid.
    * Få intresserade användare.
    * Ytterst liten framgång än.

Hoppas dock jag har fel!