förvirrad med några frågor.

Diskussion i 'Magic' startad av dadnme182, 16 jul 2009.

1. dadnme182

dadnme182 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej,

är osäker om jag ska köpa en hero eller magic. har tänkt köpa en billig magic från tyska ebay som kommer med vodafone logo. Har läst och hört att tysk magic kommer med ett bra OS som tydligen ska vara rent. stämmer detta? vilken borde jag köpa den tyska eller svenska magicen (vill hellst ha en billig för 3,5k sek från ebay)?

det som har fått mig att bli så jätte kär i hero är den nya romen. vet inte om romen man laddar ner här är 100% och om de skulle komma "rootad" och om den e felfri. vet inte heller om tysk magic kan uppdatera till den? Men om allt det här med den tyska magicen funkar, hur blir det med tangentbordet? har läst att man kan ha scandinavian keyboard men eftersom hero romen har en annan form osv hur blir det då?

tack för er som svarar och visar intresset.

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Den tyska Magicen (via Vodafone) levereras med vanilj-Android, dvs standardversionen med absolut bäst kompatiblitet vad gäller apps, samt uppdateringar direkt från Google i samma stund som de släpps. Ingen väntan på att en utomstående part (tex HTC) skall släppa sin modifierade version av Android.

Den svenska/nordiska Magicen levereras med en lätt moddad version av Android, med aningen sämre kompatibilitet samt frågetecken för framtida mjukvaruuppdateringar (dessa beror helt på HTC:s välvilja, då alla uppdateringar går genom dem såvida du inte rootar).

Heron levereras med en hårt moddad version av Android, mycket flashigare och mer grafiskt tilltalande för de allra flesta. Samma frågetecken här som för den nordiska Magicen - strul med kompatiblitet med apps på Market och man är helt beroende av HTC:s välvilja vad gäller uppdateringar...såvida man inte rootar.