Folk hör inte en

Diskussion i 'Blade' startad av Eltomaso82, 4 maj 2011.

1. Eltomaso82

Eltomaso82 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Någon annan som har samma problem med min flickvän har.

Både vi har en ZTE Blade som jag köpte från Telia för några månader sedan. Både vi har Tele2-abonnemang och min lur fungerar utmärkt. Dock så har vi upptäckt något väldigt jobbigt med hennes telefon. Hon hade glocalnet tills för 1 månad sedan då hon bytte till tele2 då vi trodde abonnemanget var problemet.

Det som händer är att mitt under samtalen, ibland efter 30 sek, ibland efter 10-20 min, så slutar personen i luren höra en. Dvs, den man pratar med hör inte dig, men du hör han/hon, och så får man ringa upp igen. Ibland händer det 3 ggr i rad, ibland 1 gång efter 30 minuter.

Någon som varit med om något liknande med sin Blade?

Mvh
    Thomas

2. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Du/hon kommer inte åt Mute-knappen med kinden? Det har tagits upp i forumet tidigare så om du kollar massor sidor bakåt så kanske du hittar nått. En lösning som jag tror jag sett här inne är att trycka på powerknappen för att släcka skärmen. Fanns väl även nån app för att inte råka göra nått liknande men kolla om du hittar den andra tråden.

3. Eltomaso82

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena,

Det har jag faktiskt aldrig tänkt på. För mig har det aldrig hänt typ, men kanske kan vara för att jag håller telefonen annorlunda. Ska säga åt tjejen och se om det hjälper, tack för tipset!

4. Eltomaso82

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag pratade med henne för en stund sedan och hon trodde inte det var felet, för hon pratar oftast i handsfree med skärmen avstängd i väskan, så kanske något annat?

5. ThePatrik

ThePatrik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Den där varningsrutan för batteriet som poppar upp
    "Hej nu har du mindre än 15% kvar [OK]" , om den stjäl
    fokus från telefonappen så mutas mic/högtalare. Om man
    klickar bort rutan kommer samtalet tillbaka. Jag vet inte om
    det kan vara nåt sånt, men jag har sett att vissa ROM beter sig så.

6. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Om det är pga att hon håller "fel" och därmed kommer åt t.ex. mute så kan du testa att installera Tedd's Droid Tools som bland annat har funktionen att förhindra detta problem genom att den lägger en knapp ovanpå de andra som man först måste trycka på (Kolla bild 2 på market så ser du). Lät kanske märkligt, men testa. Det hjälpte min sambo som förut ofta råkade lägga på samtal med kinden.

7. Eltomaso82

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jättebra råd, dock så säger hon att hon använder handsfree oftast och det bryts typ jätteofta ändå, men hon får prova lite

8. Eltomaso82

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra tips, men tror inte det är så, för det händer väldigt, väldigt ofta det här :(

9. KHEEJS

KHEEJS Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Prova att släcka telefonen med knappen högst upp precis efter du svarat. Detta avbryter inte samtalet men då går det ju att få reda på om det har nåt att göra med skärmen.

Värt att testa.

10. Veritas

Veritas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Använder du Handsfree? för om hon har haft samma handsfree under hela tiden även efter abonnemangsbytet så kan det kanske vara den det är fel på eller att kontakten mellan den och Bladen vara problemet?

11. Eltomaso82

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alltså, saken är att problemet uppstår ovasett om du har handsfreen eller inte, jag har själv provat med hennes telefon. Dock så använder hon handsfreen oftare än prata i luren, så att hon kommer åt mute eller något är inte så troligt.

Min magkänsla säger att det är något fel på telefonen i hårdvaran. Jag uppgraderade till 2.2 och samma fel fortsatte, så känns inte som mjukvaran är problemet heller.

Men eftersom ingen verkar ha samma problem är det säkert något unikt som får gå på garantin :(