Formatera MicroSD

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av nilserik84, 28 maj 2010.

1. nilserik84

nilserik84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

har bytt telefon nu o ska använda samma micro SD kort till den nya telefonen.. Vad ska man formatera det till? FAT32 det vill iaf windows formatera den till..

Tacksam för svar.

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    208

MINA ENHETER

Hur ditt SD-kort skall partitioneras och formatteras beror helt och hållet på i vilken telefon det skall användas och framför allt hur det skall användas.

Om du måste formattera om det när du byter telefon beror på mellan vilka telefoner du byter.

Du skriver inte vilken telefon du har haft, inte vilken ny telefon du har skaffat och inte hur du skall använda titt SD-kort (A2SD?). Det enda som vi tycker oss ana är att du har en dator med Windows...

Ändock dammar jag av min suddiga kristallkula i ett försök att försöka besvara din fråga; det går säkert bra med FAT32 i en enda partition på SD-kortet. Det är något som inte bara Android-telefoner kan hantera utan även de flesta andra telefoner. Med en enda FAT32-partition kommer du dock inte kunna dra full nytta av A2SD i fall din telefon skulle ha ett custom-rom med sådant stöd.

m v h Henrik

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

I min X10 finns valet Inställningar->SD-kort och telefonlagr.->Formatera SD-kort. Det kanske kan passa?

4. nilserik84

nilserik84 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sorry, var kanske lite otydlig. Gjorde den i fat32 men sen då jag stoppade in det i min x10 mini så ville han formatera det själv :o

Tackar för svaren o jag ber om ursäkt för att tagit eran tid med en dåligt ställd fråga o_O

5. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    208

MINA ENHETER

Då håller jag absolut med om att din fråga är befogad, även jag är förvånad över att telefonen vill formattera om minnet. Jag trodde att telefonen skulle vilja ha just FAT32.

m v h Henrik