Formatera SD-kort i 32A med Goldcard och senaste cyanogen?

Diskussion i 'Magic' startad av NalydBob, 7 jan 2010.

1. NalydBob

NalydBob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har lagt in ett Goldcard och senaste cyanogen i min 32A. P.g.a. strul (se nedan) tänkte jag prova att formatera om SD-kortet, men är osäker på om något finns kvar på SD-kortet och då förstörs av en formattering. Någon som vet om jag kan formatera om mitt SD-kort utan problem med goldcard?

(Problembeskrivning: Vid uppstart får jag meddelandet "process com.google.process.gapps avslutades oväntat." När jag går in på Market och väljer Downloads ligger alla applikationer jag hade inlagda förut där (som oinstallerade) - trots att jag kört wipe några gånger. När jag väljer en av dessa applikationer, eller någon annan, får jag samma felmeddelande om gapps som ovan. När jag sen väljer install och OK, får jag återigen samma felmeddelande om gapps. Sen fastnar mobilen i "Starting download", och ger felmeddelandet igen. Allt annat verkar helt OK; synk mot google funkar perfekt o.s.v. Så min misstanke är att tidigare installationer av applikationer på market stör på något sätt?)

2. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad ska du med goldcard till? Enda grunden jag kommer på är att man kan gå förbi vissa kontroller vid flashning av officiella roms från andra markets eller att du ska flasha en hel romfil från Hboot. (sappimg.nbh, zip etc..)

Formaterar du goldcard (ditt sd-kort) så forsvinner funktionen som ett goldcard har. Och givetvis det du har sparat på kortet.

3. NalydBob

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag trodde att jag behövde goldcard för att telefonen skulle vara rootad? Men när du skriver så, fregor, tänker jag att kanske behövde jag bara goldcard vid själva rootningen, och att det nu inte behövs längre... Är det så? Ursäkta dumma frågor, men jag kan inte detta i grunden utan följer bara de utmärkta guiderna här på Swedroid.

Det enda jag flashat (hittills) är Cyanogenmod, har inte vågat mig på någon annan eftersom jag inte hittat någon annan med enkel guide för en teknisk novis. Så då kanske jag lika gärna kan formatera sd-kortet, då? Det jag var rädd för var, att om jag formaterar det så funkar inte cyanogenmod längre, men så verkar det inte vara...

4. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej, jag tror knappast det ska påverka din nuvarande installation.

5. NalydBob

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK, tack för det, då provar jag

6. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Som fregor säger är Goldcard något du bara behöver för att komma förbi flashningsspärren. Efter det är det helt onödigt om du redan flashat en vettigare SPL. Root beror på din Rom. :)