Formatera telefon, ej Sd-kort

Diskussion i 'Allmänt' startad av frelah, 17 jun 2011.

1. frelah

frelah Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    Hej,

Om man gör en fabriksåterställning, rensar den telen helt? Dvs tömmer den allt skit som lagrats på telefonminnet?
    SD-kortet är ju inga problem att tömma.

Om inte, går det att göra åp nåt sätt? Min Galaxy spica är segare än segast och jag är gruvligt less på den. Den blir bara segare och segare för varje månad. Vet att det är en gammal lur men den är bra mycket segare än för 6 månader sedan.

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Du kanske kan börja med att avinstallera alla appar du verkligen inte behöver. Många appar ligger och kör lite i bakgrunden för att synka data eller hålla koll på vad som händer vilket kan sega ner en hel del.

När du gör fabriksåterställning så töms telefonen till hur den var när du köpte den. Det finns dock lite inställningar som gör att tidigare installerade appar återinstalleras, men bör gå att förhindra. Testa att avinstallera allt och se om det blir något bättre.

3. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Factory reset i recovery mode formaterar /data och /cache vilka är de partitioner som allt det användaren gör lagras samt alla inställningar etc. Har inte koll på vad det alternativet i Settings gör men skulle gissa att det är något liknande.

De saker som sparats på ditt konto är saker som vilka appar du köpt, installerade appar (om du bockat i den rutan i Settings) samt kontakter (förutsatt att du valt att spara dem som Google-kontakter). För att förhindra att den återinstallerar dina appar åt dig kan du välja att skippa inloggning i guiden som dyker upp efter en återställning. Sedan lägger du till Google-kontot i Settings istället.