Diskussion: Formatet eller "årsmodell"

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av 4305ms, 26 dec 2011.

  1. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    God fortsättning godingar.
    Köpte min note dagen före julafton och måste säga att jag blir lite orolig över de få kockar som huserar på xda.
    Vad tror ni det beror på? — Att telefonen är ny och priset är så pass saftigt eller att formatet avskräcker folk?
    Klart att Nexsusen drar otroligt mycket xda-folk men jag drar mig från att köpa den dels för gpun och dels för designen.. den tilltalar mig inte. Men flachoholic som jag är har jag svårt att inte avundas de som valt den telefonen.

    Hur går era tankar i ämnet?

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
     
  2. qvintus

    qvintus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tror det är få just nu eftersom den är såpass ny. Det kommer säkert fler om ett tag.

    Tyckte det var samma med min HTC Hero och Samsung Galaxy S, några få i början men efter ett tag så exploderade det med roms och man hann inte med att flasha alla :teeth:

    Jag har bara haft min GNote ett par dagar nu men tänkte jag skulle roota och prova nån av dom som finns just nu och se vad jag tycker.
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tror många har föreställningen om att den är större och mer oklumpig än vad det är..man behöver känna på den på riktigt för att bli övertygad tror jag... som sagt..när jag köpte den hade jag ingen som helst planer på att kunna ha den i fickan som jag jag har nu hela tiden...
     
  4. yooz1e

    yooz1e Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Många köper väl nexusen pga ICS, men när det väl kommer till Note så äre nog många som kommer ångra sitt val :)

    Jag hade valet mellan Nexus och en Note, valet var skitenkelt efter kort lek med Noten, speciellt då Nexusen hade så kasst batteri.
     
  5. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jo, jag var en sådan som var mycket skeptisk till formatet! Nu... när jag haft den i 1v så är den alltid i byxfickan och det skulle vara svårt att gå ned i storlek! S2:an känns plötsligt liten...
     
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jo jag kom ihåg första veckan vågade man ju knappt ha den i fickan...tog ur den när man skulle knyta skorna osv...men kan ju säga...att det inte är några problem..att både knyta skor..promenera och cyckla med den i fickan..

    I och med att den går ner i fickan känns det bara korkat att köpa en mindre mobil... Den här mobilen är precis på gränsen att det går att få någorlunda bra filmupplevelse.så mindre skärm vill jag ej ha..
    Men hoppas som sagt att Note II får mindre sorgkanter och större skärm...
    och i och med att amoled skärm är pitch black så finns det igentligen inget behov av en fysisk hemknapp som bara tar upp viktigt skärmyta...
     
  7. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

  8. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 413
    Mottagna gillanden:
    4 158
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jo jag med men kom inte och säg att du inte skulle tacka nej till större skärm hellre en en homeknapp ?

    Jag vet inte..men knapparna hade kanske kunna sitta på sidan istället för att spara mer plats.. skärmyta är iallafall prioriterat för mig... för mig skulle det funka utmärkt med virituella knapparr...
     
    Last edited: 26 dec 2011