fortfarande novis

Diskussion i 'Xperia X8' startad av Hup151, 13 sept 2011.

1. Hup151

Hup151 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mina normala hörnikoner har av nån anledning försvunnit - endast den röda telefonen längst ner till höger är kvar. en blå gps-ikon har lagt sig nere till vänster och den behöver jag inte alls ha eftersom funktionen är avaktiverad. hur 17 får jag tillbaka ikonerna för samtal och meddelanden till hörnen?? fråga 2 blir att när jag slagit ett nummer på tangentbordet så kommer nästa bild upp att jag "ringer" - sen när jag kommit fram eller strax före slocknar skärmen och hur 17 får jag tillbaka tangentbordet?? när man ringer olika företag och institutioner får man alltid val i form av 1-2-3-4-5 men när jag ska välja t ex 4 så får jag ej tag i tangentbordet. ringt massor av samtal till bl a sjukinrättningar som jag missat!

2. flawlless

flawlless Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag tror att iallafall den första frågan besvaras i användarguiden som ska vara förinstallerad i telefonen. Tyvärr är det så länge sedan jag använde SEs egna UI så jag har glömt hur man gör.. kan vara att du lång-trycker på en app och sedan drar den till det hörn du vill ha den. (T.ex. Samtal eller Meddelanden)

Skärmen ska vakna när du tar telefonen från örat, då finns en knapp för att komma till siffertangentbordet, om den inte vaknar kan du testa att trycka på lås-upp knappen(strömknappen på ovansidan).