Fråga: Fortfarande prisvärd?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av capture, 13 sept 2012.

1. capture

capture Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är galaxy nexusen fortfarande värd att köpa i och med att den ändå har lite tid på nacken?

Bryr mig igentligen inte spel överhuvudtaget då det är tänkt att ha den som jobbtelefon om den införskaffas.

2. Mars Mountain

Mars Mountain Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag har den som jobbtelefon (och fritidstelefon iofs) och är supernöjd. De två saker jag gillar mest: Skärmytan är helt ok för mail och webb, samt att man slipper fundera på om och när man får den senaste versionen av Android.

3. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 443
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    det tycker jag absolut, den har ju gått ner bra mycket i pris från när den var ny. prismässigt ligger den ju nu i övre mellanklass, och det är där den ligger hårdvarumässigt också, så där är det +/-0 skulle jag säga. men... så har du mjukvaran där du är först med det allra senaste och bästa och där drar ju nexusen ifrån i value for money sas.

sen beror det ju på vad du har för jobb hur lämplig den är som jobbtelefon just. är den halvdana kameran och det lite snålt tilltagna batteriet ett problem?

batteriet går ju att fixa iofs, det finns ju ersättningsbatterier både samsung original och andra som ger den där lilla extra skjutsen man kanske vill ha fram till kvällen utan att förtjocka luren nämnvärt. och surfar du inte mycket så kommer inte batteriet att vara ett problem i vilket fall, likaså förstås om du har ett jobb där du kommer åt att ladda då och då.

kameran är inget problem alls för mig, den duger finfint för mina behov. och den står sig dessutom inte slätt i konkurrensen på alla punkter - som en stor fördel är den sjukt snabb vilket är nåt jag uppskattar mer än att få så himla fantastisk bildkvalitet. för mig är det mer värt att bilden tas i samma ögonblick som jag trycker.

sen kan jag väl tycka att det är alldeles utmärkt i en jobbtelefon att kunna skräddarsy den med självvalda appar med smarta lösningar för vad man nu har nytta av :)

4. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Helt klart! Jag köpte mig Galaxy Nexus för 1½ månad sedan. Du kommer inte ångra dig :)

5. Danielfr

Danielfr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Z3 Compact
    ROM:
    Stock
    Samma här, köpte min förra månaden och gick från samsungs note. Noten var så jävla stor.. Jäkligt nöjd!

6. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 404
    Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    Köpte min för cirkus en månad jag med. Supernöjd!

7. Norpan111

Norpan111 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Köpte min för någon dag sedan och är den mysigaste jag haft.. Kommer från en s3

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

8. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Tveklöst. Speciellt för dess nuvarande pris. På grund av mjukvaran är den fortfarande en av de absolut bästa Android-telefonerna på marknaden.

9. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 404
    Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    Bara det att slippa hårdvaru eller kapacativa knappar på telefonkroppen är guld värt bara det. Det gör så mycket för renheten på utseendet. Sen vet jag inte vad det är för material på skärmglaset men jag kan inte lyckas skita ner det! Det blir aldrig så skitigt så att det blir konstiga ränder på skärmen på ljusa bilder. Enda luren jag inte får så på med mina skitiga fingrar. Den håller sig clean jäkligt bra. Grymt lite friktion på skärmytan.

Värdesätter såna små saker också.

10. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag köpte min för två månader sen och är hur nöjd som helst. Den är dessutom sjukt snygg måste jag säga. kapacativa knappar är magiskt. Dessutom är flytet så löjligt snyggt efter jelly bean. Jag ville ha en telefon med snyggt interface, inget microlagg eller sånt samt snyggt färgtema utan att behöva roota och lägga in rom som någon suttit och snickrat på själv.

Rekommenderar väldigt starkt.

11. Concorde11

Concorde11 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tycker absolut INTE att den är prisvärd längre!
    Om du vill missa 20 samtal och 30 sms per dag så ska du inte köpa denna mobil!

Ljudchippet samt högtalaren är de absolut sämsta du kan ha i en telefon! Mycket missnöjd med detta! Annars är det en väldigt trevlig telefon...men det kassa ljudet borde vara en dealbreaker för alla!

KÖP INTE!! Eller köp min haha :)

12. TassM

TassM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Beror väl på omgivande brus kanske, men jag har inte ens ljudet inställt på högsta och tycker ändå att det räcker gott och väl :/

13. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 443
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    lite lågt ljud rent allmänt kan jag absolut hålla med om att det var, men som andra har sagt i andra trådar så kan man ju välja sina signaler - en del är vansinnigt genomträngande och kan man väcka upp döda med. och sen jag la in aokp jb1 har jag fått sänka volymen som jag alltid hade på max förut till strax över mitten, annars spräcker jag trumhinnorna. (nu är ts kanske inte intresserad av att roota och hålla på men jag nämner det ändå.)

14. marukusu

marukusu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nu kör 3 sitt Fastpriserbjudande på Galaxy Nexus för 299kr/mån. http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/Fyndhorna/
    Man blir otroligt sugen och jag står just nu och velar mellan One S och Nexusen... Vill bara höra vad folket här säger om Nexusen och om den står sig mot One S som har liknande spec, men är rätt så mycket nyare?

15. consone

consone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag stod inför samma val mellan nexus och one s, och körde på nexusen. Om man tittar på design är dom båda fruktansvärt snygga, även om one s är snäppet snyggare enligt mig och verkar ha bättre än byggkvalite överlag, så tycker jag att jag gjorde rätt i att välja nexusen. Det är inte mycket som kan slå uppdateringar direkt från Google, sen är skärmen riktigt trevlig! :)

16. calle_kjellberg

calle_kjellberg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Fixar Samsung problemet med allt för lågt ljud, så skulle jag absolut rekommendera telefonen alla dagar i veckan. Om fix uteblir, skulle jag definitivt avråda köp.

Finns massor av färska internationella trådar att läsa innan du tar ställning till ev köp...

17. Greger0254

Greger0254 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag förstår verkligen inte er som klagar på ljudet, jag har mitt ljud på 1 snäpp och jag hör både sms och samtal.
    Jag kan starkt rekommendera att köpa den!

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

18. calle_kjellberg

calle_kjellberg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det finns uppenbarligen dem som är nöjda med ljudet, men oxå en stoor skara som är mycket missnöjda. Till senare grupp finns även dem som gjort sig av med telefonen, då Samsung hittills inte bemött kritiken.

19. Concorde11

Concorde11 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kommer att sälja min GN så fort Lumia 920 släpps i Sverige!

Kommer aldrig mer köpa en Samsung igen! Så jäkla dålig support och dålig kvalité på deras mobiler så det är sjukt!

Tycker Samsungs mobiler är allmänt plastiga och fula (EJ GN inräknat då GN är den snyggaste mobilen idag tycker jag..och inte så värst plastig heller...)

Men avråder alla att köpa en Samsung tills de börjar bry sig om sina kunder och lägger lite extra på byggkvalitén o inte bara det som är på insidan!

20. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Nu pratar vi väl om Nexus, inte Samsung? Dålig kvalité är i mina ögon skitsnack dessutom, oavsett om du pratar om Nexus eller Samsung. Vad är det som är så dåligt, förutom ljudet på GN? Tycker den känns riktigt gedigen och jag hade aldrig sålt den om det inte var för mina höga krav på en riktigt bra gps.. Har s3 nu, där det redan kommit ett gäng uppdateringar (rootade och körde custom redan innan första, så har inte koll på hur många) Kvalitetskänslan sitter i min mening inte i materialet eller tyngden, utan hur mobilen är ihopsatt, hur den uppdateras och hur användarvänlig den är. Finns i mitt tycke ingen annan tillverkare som ens är i närheten av Samsung i kvalité i dagsläget, i alla fall om vi pratar Android.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2