Problem: fortsatt problem med omstarter

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Stinger 71, 28 januari 2012.

1. Stinger 71

Stinger 71 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en annan tråd om detta men vill starta en ny. se nedan varför.

Jag har fortfarande inte fått min note att fungera! Köpte den av expansys.se och detta är nog den värsta affär jag någonsin gjort.
    1. köpte telefonen i mitten av nov 2011
    2. den startade om sig flera ggr per dag.
    3. fick rådet att skicka in den på rep, gjorde så, fick den tillbaka efter 3 veckor.
    4. Telefonen startade om sig redan efter några minuter .
    5. kontaktade samsung, fick ett svar att det var nån sk nordenbug vilket dom återkallade dom tidiga modellerna och fixade.
    6. påtalade detta för Expansys. fick tillbaka telefonen efter 14 dar , den startade om 2 ggr från posten och hem.
    7.Det är nu slut på januari 2.5 månader och telefonen fungerar inte, jag har inte kunnat använda den utan mest suttit och väntat på att den ska återkomma från reparation.
    8. någon som har nån ide vad jag ska göra i ärendet?

2. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Kan du inte försöka få expansys.se att ta tillbaka telefonen, och få pengarna tillbaka istället för att dem ska försöka fixa den? Sen skulle du kunna köpa en ny gågon annan stans.

3. Stinger 71

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tro mig, jag har försökt, i 2,5 månader, men man måste lämna in den 3 ggr innan man får en ny, så innan midsommar kanske jag har en note som fungerar :-(

4. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Staff Member

Mottagna gillanden:
    6.733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Jag skulle begära skriftligt och utförligt vad det är dom har gjort på dom så kallade reparationerna. När jag jobbade på siba så kunde en "reparation" vara en fabriksåterställning... inte vad jag skulle kalla reparation.

Det har du rätt som konsument. Om dom har bytt något i den har du rätt att få reda på exakt vad som är bytt.

| CheckROM v5 + AbyssNote v3.5 Powered Galaxy Note | Tapatalk |

5. Stinger 71

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick efter 3månader en ny note. Denna fungerar helt perfekt .jag vill däremot varna folk från att köpa saker hos expansys.se. För mig den sämsta och dyraste nätaffär jag handlat hos sedan 1995.
    Otroligt krångligt retur/service system.retur frakt betalas själv.grejorna åker till frankrike där man kan vänta upp till 3dar med att ens öppna ditt paket.sedan får man tillbaka telefonen med ett rep kvitto som inte talar om vad man gjort.handlar aldrig där igen.

6. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Staff Member

Mottagna gillanden:
    6.733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Typ som pixmania. Livsfarliga affärer...

| CriskeloROM v6 + AbyssNote 3.9 Powered Galaxy Note | Tapatalk |

7. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

En av anledning jag köper mina mobiler eller andra dyra elektronik från mera kända butiker som har god rykten vid fel/RMA/support.
    Köpte min Note hos DustinHome av just den anledningen och fick det kända "skärm/video" problemet. Bandings/svarta blocks vid video uppspelningen o.s.v och DustinHome lät mig välja mellan ny eller pengar tillbaks. Valde ny enhet och som jag fick skicka tillbaks ändå. Då det var samma problem på den, bestämde behålla min gamla och utan nåt som helst problem från DustinHome sida.

Egentligen kunde du upphäva köpet eller begära en ny, då mobilen räknas som D.O.A och det har man rätt till. Om det upptäcktes inom rimlig tid och tror det ligger väl mellan 7-14 dagar?

8. Kilrah

Kilrah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jaha? Jag köpte också min på dustinhome och jag fick minsann inte nån ny eller pengarna tillbaks. Nä den fick jag lov att skicka till Anovo (som efter nästan en vecka fortfarande väntar på "teknisk upplysning från tillverkaren".

Vad gjorde du för att få erbjudande om att få den utbytt?

Edit: Läste inte inlägget ordentligt såg jag nu....