Forumupplägget är lite konstigt

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Hund, 20 september 2009.

1. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Under:

finner man diskutioner om ROM's. Borde inte dessa ligger här under:

En ROM är ju en mjukvara, inte en hårdvara.

2. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Men den kan vara specifik för en hårdvara, iofs. Nu vet jag iofs ingen ROM som funkar på hero men inte magic, men iaf.

3. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag håller med Hund. Mycket bra förslag. Nu sitter jag och läser hero-delen för att läsa om funktioner i sense blandat med hårdvara från hero som jag inte alls är intresserad av...

4. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag tror forumsskaparna tänkte såhär att själva telefonen i sin helhet är ju en hårdvara.

Känns onödigt att behöva ha 2st ställen där man pratar om Hero'n t ex

5. robboten

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Ja, fast det är ju luren. Gränssnittet är ju inte bara för Hero utan för Magic och G1 också... Än är det väl inte officiellt, men vad jag förstår det som är det ju en tidsfråga. Ska man ha två forum för ett operativsystem då?

6. Truxx

Truxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Och jag som Galaxy-ägare skummar igenom alla htcforum för att hitta det som egentligen borde gå under allmänt och som är intressant för mig. Vore bekvämare om folk tänker efter lite när dom bestämer vilket område man ska posta under...

7. robboten

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Mer moderering med andra ord. Ja det kan vara ett alternativ. Vem är villig att göra det är väl frågon som dyker upp då...

8. robboten

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag tar upp detta igen. Det börjar bli rörigt. Jag kan bara tänka mig hur det kommer bli när fler telefoner letar sig ut på marknaden.
    När folk skriver om frågor om operativsystemet blir det knepigt att hänga med om det sker i varje telefons specifika forumdel.
    Att ha en forumdel för varje telefon är ju självklart, men hur ska vi göra i fortsättningen med frågor om saker som har med systemet att göra? Snart kommer sense officiellt för magic och då blir ju frågan helt klart om frågor som har med sense att göra ska vara i magic om det är på magic eller hero om det är hero? trots att de har samma gränssnitt... Växer antalet modeller kommer det blir extremt rörigt.

Mitt senaste inlägg påpekade att det behövs mer moderering om det ska se ut som det gör nu. Uppenbarligen vill ingen ta på sig det ansvaret, då blir mitt förslag att vi går tillbaka till Hunds förslag att ändra strukturen. Vad tycker ni andra?

9. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    47.294
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Utmärkta idéer. Vad bör vi kalla ett forum för diskussioner om operativsystemets funktioner, skall vi helt sonika kalla det för "Android - Diskussioner om operativsystemet och dess funktioner samt gränssnitt"?

Enklast blir kanske att börja med det och sedan skapa subforum om det behövs för varje utvecklares specifika implementation, vi har ju BLUR från Motorola och två nya gränssnitt på gång från Acer och Samsung, vilka förstås bara är de första i raden av en mängd kommande gränssnitt från andra tillverkare. Alterantivt skapar vi alla subforum på en gång också.

Vad berör att ha en ROM-kategori för var och en av telefonerna under "Mjukvara" hade givit upphov till ett stort antal nya forum, något som man i regel brukar vilja undvika med den lilla användarbas detta forum för närvarande har. Men om det efterfrågas av flertalet ordnar vi förstås detta!