Tips: Fotografera under vatten!

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av 08os, 22 maj 2013.

1. 08os

08os Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!

Letade efter en app för att kunna fotografera under vattnet och tillslut hittade jag Camera ICS.

Bara man får skärmen under vattnet utan att någon knapp råkar tryckas ned så är det inga problem. Sen använder man volymknappen för att ta kort. Det är dock inte inställt som standard utan finns under inställningar --> Volume keys där Shot AF känns lämpligt.

Appen finns här: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.moblynx.cameraics&hl=sv
    Samma app finns även för 9 kr och då slipper man reklam men hittills har jag inte sett någon.

Camera JB+ skulle också kunna använda kameraknapparna men den kostade 15 kr så den har jag inte testat.
    Har någon testat andra appar så berätta hur bra/dåligt de fungerade.

Det jag saknar med Camera ICS är burst mode genom att bara hålla in knappen och ett skärmlås så blir det lättare när man tar telefonen under vattnet.

Bilderna blir vad jag har sett likvärdiga med den vanliga kameran, efter några försök fick jag en hyfsad bild på diskborsten ;)

Tyckte funktionen är så viktig att den förtjänar en egen tråd så fler hittar den, nu när sommaren närmar sig :)

Olavhose, WorteX och Magnum442 gillar detta.
  2. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Bra tips!

3. Olavhose

Olavhose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy 21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy 21 Ultra
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Har en fråga, tål Xperia Z att vara i klorvatten? Har hört att den ej ska fungera i saltvatten men klor? Har hört att den ej ska fungera i klor vatten heller men ändå har jag sett otroligt många filmer när folk doppar sina mobiler i klor vatten. Är det säkert?

4. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Tog ett tag för mig att se att det var en diskborste och inte någon konstig undervattenväxt...

5. 08os

08os Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

I manualen stod det att den varken får användas i havsvatten eller i poolen: http://userguide.sonymobile.com/ref...ter-resistance---For-extended-Guide-only.html

Men man får tänka logiskt, vad är det som kan bli förstört av salt eller klor? "Gummit" kanske blir förstört och torkar och högtalarna kanske förstörs. Vanligt salt borde inte förstöra högtalarna eftersom saltet antagligen bara går att spola ut, hur klor påverkar vet jag däremot inte men förmodligen inte alls.