Foton på facebook visas inte

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Anders77, 29 dec 2010.

1. Anders77

Anders77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har Facebook installerat i min HTC Desire och har problem med att visa mina egna foton som jag har i album.

jag går till foton och då visas mina album, hur många foton dom innehåller och i några fall visas även miniatyr av en av bilderna. Men när jag klickar på den så står det "läser in foton" nån sekund och sen står det "inga foton hittades". Detta gäller äldre foton, dom senast uppladdade visas som dom ska. Alltså: ett album jag skapat på senare tid funkar precis som det borde, men om jag tar ett som jag gjorde för ett år sedan så visas en miniatyr av en bild i albumet, det står att det innehåller "15 foton" men när jag går in i det så står det alltså "inga foton hittades". Har provat uppdatera-knappen.

Går jag in som vanligt med datorn så funkar allt som det ska. Tilläggas kan att albumen är inställda på att bara visas för mina vänner.

Har nån samma problem och/eller kan nån förklara detta för mig?

(jag försökte söka innan jag postade, finns det nån diskussion redan om detta så ber jag om ursäkt och tar gärna emot en länk)

2. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Anders77 gillar detta.
  3. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Ifall det är ännu käpprätt åt h-e så finns appen syncmypix. Den funkar kanon! Jag hade stora problem jag också för ett bra tagsen. Men har på senare tid fixat sig självt :S

Anders77 gillar detta.
  4. Anders77

Anders77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmmm. Både systemet och facebook-"appen" är nyligen uppdaterade i min Desire, undrar om det kan ha att göra med hur Facebook hanterar bilder. Jag vet att när man raderar bilder på facebook så kan det ta lite tid innan dom försvinner och det har förklarats med att innehållet speglas på olika sajter. Alltså att facebooks "huvudserver" kan inte hantera allt innehåll för alla användare samtidigt. Kanske flyttas gamla bilder till nån annan server och förlorar sökvägen när man går in med telefonen?

Provade att slänga upp nya 3 nya bilder i ett album med 2 gamla, nu står det att albumet NNNN innehåller 5 bilder, går jag in i det så visas 3 miniatyrer (de nya bilderna) men bläddrar jag genom bilderna så kan jag se alla fem. Får väl slänga upp en ny bild i albumet med div bilder från 2009 så kanske jag kan bläddra genom alla bilder i det albumet också. Kul grej är att 2009-albumet visas med miniatyr av en bild som inte kan visas, och ett annat (tredje) album med bilder från i år och som funkar fullständigt visas med en frågetecken-ikon.

Har haft det här problemet ett tag och hoppats att det skulle lösa sig med nån uppdatering, kanske vänta och hoppas ett tag till. Får väl prova syncmypix annars, tackar för tipset.